رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی کشور گفت: بازنشستگان نقشی در تضعیف و ناکارآمدی صندوق ها نداشتند و آنهائی که عوامل این موضوع بودند باید امروز پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ،علی‌اصغر بیات در هفتمین اردوی سیاحتی ، فرهنگی و آموزشی اعضای هیات مدیره کانون های کارگری بازنشسته تامین اجتماعی مازندران در جزیره قشم ، اظهار داشت : سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک سازمان عظیم مردم نهاد در ارتقاء سطح رفاه بیمه شدگان و بازنشستگان و تأمین آینده ای بهتر برای نیروی مولد و شاغل کشور نقش اساسی دارد و عامل تقویت امنیت و یکی از شاخصه های مهم و اساسی در توسعه پایدار کشور بشمار می رود.

بیات افزود: سازمان تأمین اجتماعی عهده دار اجرای بخشی بسیار مهم از سیاست های کلان نظام در حوزه های مختلف بیمه ای و درمانی است. قطعا اتخاذ سیاست های منطبق بر واقعیات موجود و ارزیابی صحیح از شرایط کلان کشور می تواند بخش مهمی از اهداف این سازمان را که در نهایت رضایتمندی مخاطبان است، جامه عمل بپوشاند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی کشور  گفت:هم اکنون کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور ٣٣٠ کانون استانی و شهرستانی را نمایندگی می کند.

وی  با بیان اینکه مسئولیت هیات مدیره کانون های کارگران بازنشسته کار بسیار مهم و سختی است ، تصریح نمود: در دستور العمل جدید ، کانون های کارگران بازنشسته موظف هستند به بازماندگان خدمات بدهند.

بیات حل مشکلات بازنشستگان را اولویت اصلی این کانون دانست و ادامه داد : بازنشستگان نقشی در تضعیف و ناکارآمدی صندوق ها نداشتند و آنهائی که عوامل این موضوع بودند باید امروز پاسخگو باشند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی کشور با تاکید بر یکپارچه شدن کانون های شهرستانی ، اظهار داشت : کانون های شهرستانی در هر استان با وحدت و یکپارچگی فعالیت کنند.

وی افزود : نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیر هر چه در گذشته کاشتند باید امروز برداشت کنند لذا این نهادها باید پاسخگوی مشکلات صندوق ها باشند و حقوق بازنشستگان را به موقع پرداخت کنند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی کشور با تمجید از عملکرد دکتر نوربخش در سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت : با حضور ایشان حواشی اطراف سازمان از بین رفته است.

وی تصریح کرد : دمیدن به ناکارآمدی صندوق های بازنشستگی جهت تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان اصلاً پذیرفتنی نیست.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی کشور ادامه داد : متاسفم که جمعیت ۷ میلیونی تحت پوشش کانون های کارگران بازنشسته در شورای عالی کار جهت تصویب حقوق های سال آینده نماینده ای ندارد.

بیات در پایان گفت : بازنشستگان به دنبال لطف دولت نیستند بلکه تنها حق و حقوق خودشان را می خواهند که یکی از آنها اجرای همسان سازی حقوق ها است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.