به گزارش خبرنگار ایرنا ، منصور معظمی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه نساجی مازندران و کارخانه نساجی شماره یک شهرستان قائمشهر در گفت و گو با خبرنگاران ، افزود : طی بازدیدی که از این 2کارخانه به عمل آورده ام به نظرم نساجی مازندران شرایط بهتری را نسبت به نساجی شماره یک دارد.
وی با بیان اینکه در کارخانه نساجی مازندران 2 موضوع مهم بحث نقدینگی برای افزایش تولید و تامین منابع مالی برای نصب ماشین آلات مد نظر است ، گفت : در راستای تامین نقدینگی برای افزایش تولید، سازمان گسترش نوسازی صنایع قول کمک را داده است که در کوتاه مدت محقق خواهد شد.
معظمی افزود : همچنین در راستای تامین منابع مالی برای نصب ماشین آلات کارخانه نساجی مازندران بنا است تا در روز چهارشنبه نشستی با حضور وزیر اقتصاد ، وزیر صنعت و 2 نماینده حوزه انتخابیه قائمشهر تشکیل شود.
رئیس سازمان گسترش نوسازی صنایع تاکید کرد : با ارائه راهکاری باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا با راه اندازی ماشین آلات کارخانه نساجی مازندران بتوانیم برای 250 نفر اشتغال ایجاد کنیم .
به گفته وی برای راه اندازی ماشین آلات کارخانه نساجی مازندران 20 میلیارد تومان نیاز است .
** شورای شهر خواهان واگذاری نساجی شماره یک به بخش خصوصی است
رئیس سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران با اعلام اینکه نساجی شماره یک قائمشهر نسبت به نساجی مازندران شرایط آن متفاوت تر است ، افزود : کارخانه نساجی شماره یک زیر نظر شهرداری قائمشهر و اعضای شورای شهر نیزخواهان واگذاری نساجی شماره یک به بخش خصوصی هستند.
معظمی تاکید کرد: عملیاتی کردن این موضوع نیازمند مذاکره با سازمان خصوصی سازی است .
رئیس سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران با اعلام اینکه اگر در کوتاه مدت این امر محقق نشد نمی توان این کارخانه را رها کرد ، افزود : تعدادی از کارگران در این مکان مشغول به فعالیت هستند که چند ماه طبق گفته آنها از واریزحقوقشان می گذرد.
در حال حاضر 200 کارگر در کارخانه نساجی شماره یک مشغول به فعالیت هستند.
نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، سیمرغ و جویبار نیز در حاشیه این دیدار به خبرنگاران گفت: مشکل اصلی کارخانه های نساجی مازندران بحث نقدینگی است.
عبدالله رضیان با اشاره به دیدار رئیس سازمان گسترش صنایع ایران از نساجی مازندران و نساجی شماره یک گفت که نگاهمان برآن است تا از این سازمان برای نوسازی این مجموعه ها وتامین نقدینگی کمک بگیریم.
وی با اعلام اینکه برای نساجی مازندران 20 میلیارد تومان برای نصب تجهیزات و دستگاه رنگریزی نیاز است ، افزود : همچنین برای کارخانه نساجی شماره یک نقدینگی برای بازسازی و تامین منابع اولیه نیاز است.
عضو کمیسیون صنعت مجلس گفت که رئیس سازمان گسترش صنایع این قول را داده است تا پنج میلیارد تومان برای نساجی های مازندران در نظر بگیرد.
وی در خصوص وضعیت ماشین آلات نساجی مازندران گفت که در بودجه سال 97، پیشنهاد مجموعه سازمان ایدرو آن بوده تا منابعی برای 110 شرکت که زیانده و منابع مناسبی ندارند ، تامین شود.
رضیان افزود:در کارگروه صنعت و معدن این موضوع مصوب شده است تا در صحن مجلس این موضوع مطرح و مشکل این شرکت ها حل شود.
عضو کمیسیون صنعت مجلس در خصوص این سوال که آیا کارخانه نساجی به سازمان گسترش باز می گردد ، گفت که نگاه سازمان گسترش آن است که این مجموعه واگذار نشود .
رضیان افزود که هم اکنون اعضای شورای شهر قائمشهر این آمادگی را دارند تا برای حل شدن مشکل کارگران نساجی شماره یک این کارخانه دوباره به بخش خصوصی برگردد.
نخستین کارخانه نساجی مازندران در سال 1309 به عنوان یکی از صنایع بزرگ ایران فعالیت خود را در قائمشهر آغاز کرد و در گذشته نه چندان دور در قالب سه کارخانه بزرگ نساجی شماره 1، 2 و 3 از صفر تا صد تولید پارچه شامل ریسندگی (تولید نخ از پنبه)، بافندگی، رنگرزی و عرضه آن به بازار را انجام می داد و در سراسر کشور شعبه های فروش پارچه داشت.
نساجی کارخانه شماره یک قائمشهر یکی از کارخانه های این شهرستان است که در نزدیکی میدان طالقانی و هسته مرکزی این شهر واقع شده است که در حال حاضر این کارخانه در اختیار شهرداری و 200 کارگر در این مکان مشغول به فعالیت هستند.
خبرنگار:مونا معینی کوچکسرایی **انتشار دهنده: محسن حسن نیا
/1899/7334
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.