مهرداد خزایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ عده ای افراد سودجود قصد دارند درختان حدود پنج و نیم هکتار از عرصه جنگلی و جلگه ای ضلع غربی پارک بنفشه نمک آبرود چالوس را با ادعای مالکیت شخصی قطع کنند.
وی اظهار داشت :‌ طبق اسناد موجود ، پرونده این افراد مدعی مالکیت این عرصه در دادگاه استان درحال رسیدگی است ولی آن ها با بکارگیری ماشین آلات سنگین سعی دارند تا درختان موجود در این عرصه که غالبا از نوع گونه های جنگلی است، قطع کنند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس گفت :‌ بازدیدهای میدانی کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران و دستگاه قضا مرکز استان از این منطقه نشان می دهد که این عرصه جزو مستثنیات نبوده بلکه جنگلی و جلگه ای است.
به گفته وی ، طبق بررسی های انجام گرفته درختان قطور زیادی از گونه های اوجا ، ‌ولیک ،‌ ممرز و ازگیل وحشی در این محل وجود دارند.
خزایی از مسئولان دستگاه قضایی و نهادهای مرتبط خواست تا پیش از اتمام رسیدگی به این پرونده نسبت به جلوگیری از قطع درختان این منطقه همکاری کنند.
حوزه منابع طبیعی شهرستان چالوس با 161 هزار هکتار مساحت دارای 79 هزار هکتار جنگل و 53 هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی ها و مستثنیات آن نیز در حدود 29 هزار هکتار برآورد می شود.
خبرنگار:‌مهراب زکی پور کینجی**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
7078 /1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.