آتش سوزی منطقه جنگلی جمند که از روز یکشنبه شروع شده بود پس از دو بار مهار آتش سوزی توسط نیروهای امدادی، حفاظتی و قرق بانان منابع طبیعی و آبخیزداری امروز مجددا شعله ور شد.
محرمعلی دیلم صالحی روز پنجشنبه به ایرنا اظهار داشت :‌ مهار اتش سوزی در منطقه جنگلی جمند به دلیل شیب بالای منطقه با کندی انجام می شود.
وی خاطر نشان کرد: از زمان شروع آتش سوزی تا امروز بیش از یکصد نفر از نیروهای مردمی ، قرق بان و نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری برای مهار و کنترل آتش سوزی به صورت شبانه روزی در منطقه حضور داشتند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کجور با بیان اینکه این آتش سوزی به صورت نقطه ای است ، افزود: امروز نیز نیروهای منابع طبیعی تلاش دارند تا با قطع درختان آسیب دیده و پاشیدن گل روی درختان بتوانند آتش سوزی را مهار کنند.
سرهنگ مهدی عسکری، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر به ایرنا گفت : سطح آتش سوزی منطقه جمند یک هکتار است که با توجه به مشاهدات عینی از منطقه آتش سوزی عامل حریق به احتمال زیاد انسانی است.
بیشتر درختان در منطقه جنگلی جمند کجور از گونه های ' بلوط ' و ' ممرز' است.
مهر ماه امسال نیز حدود 10 هکتار از عرصه های جنگلی منطقه جمند شمالی نزدیکی روستای ' ویسر' بخش کجور دچار آتش سوزی شده بود.
بخش تاریخی و کوهستانی کجور نوشهر با برخورداری از حدود 70 هزار هکتار جنگل و مرتع در فاصله حدود 75 کیلومتری جنوب شرقی نوشهر واقع است .
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
1295/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.