حسینعلی رستمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین شغل ایجاد شده در بخش آبزی پروری و صید وصیادی بوده است.
به گزارش ایرنا،هدف گذاری امسال دولت ایجاد اشتغال برای 950 هزار نفر است که از این تعداد سهم استان مازندران 53 هزار شغل است.
همسو با این برنامه و بر پایه آمار رسمی در مجموع 15 هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات حمایتی جهت رونق اشتغالزایی در بخش های مختلف مازندران تخصیص یافت که وظیفه تمامی دستگاه ها پیگیری ، ارزیابی و کنترل زیرمجموعه های خود برای جذب تمامی این اعتبار است.
بر اساس آمار منابع رسمی به ازای تولید هر 10 تن ماهی برای یک نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می شود.
**توسعه پرورش ماهی در قفس های دریایی در استان مازندران
وی تصریح کرد: توسعه پرورش ماهی در قفس های دریائی و نیز پرورش ماهی خاویاری و اصلاح و مرمت آببندان ها از اولویت های شیلاتی استان است که امیدواریم با حمایت از سرمایه گذاران در این بخش شاهد افزایش تولید آبزیان در مازندران باشیم.
مدیر کل شیلات مازندران با بیان اینکه ظرفیت پرورش ماهی در قفس در این استان طبق برنامه ریزی انجام شده با افزایش پنج برابری در سال جاری به سه هزار و 500 تن افزایش خواهد یافت ،گفت: تا پایان امسال یکصد قفس پرورش ماهی در دریای خزر با سرمایه گذاری 530 میلیارد ریال ایجاد می شود.
رستمی خاطر نشان کرد: با فعالیت این قفس ها برای یکهزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.
اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در مازندران از سال 1389 آغاز شد ولی از سال 92 با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و طرح مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی شتاب گرفت و میزان تولید را از 17 تن به 640 تن در سال رساند .
هم اکنون بر اساس اعلام شیلات مازندران 49 قفس پرورش ماهی دریایی در سواحل دریای خزر در این استان فعال است.
دریای خزر طبق تحقیقات شیلات ایران و نهادهای ذیربط خارجی ظرفیت تولید سالانه 370 هزار تن ماهی را به شیوه پرورش در قفس دارد و سهم مازندران از این میزان ، 200 هزار تن ارزیابی شده است.
مازندران بخش عمده سواحل ایرانی دریای خزر را در اختیار دارد و هم اکنون صید ماهیان استخوانی مهم ترین شیوه معیشت صیادان این استان است.
مازندران همچنین سه هزار و 330 واحد آبزی پروری دارد که 276 واحد آن مربوط به پرورش ماهیان سردآبی و 14 واحد هم ماهیان خاویاری است و بیش از سه هزار واحد دیگر در زمینه تولید ماهیان گرم آبی فعالیت دارند .
سفید، کپور، آزاد ( فیتیباک ) و انواع قزل آلا از گونه های ماهیان گرم آبی و سرد آبی استان مازندران هستند و بنابر امارها سالانه 75هزار تن ماهی در این استان تولید می شود .
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده: محسن حسن نیا
/1899/6990
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.