استاندار مازندران گفت: ظرفیت، جمعیت و مهارت مهم ترین داشته های جامعه است و باید با سیستم علمی و مدیریت شده، جمعیت را گسترش دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری، محمد اسلامی، استاندار مازندران در جلسه شورای اداری شهرستان گلوگاه ضمن گرامی داشت ۲۷ آذر، روز شهادت آیت الله دکتر مفتح، روز وحدت حوزه و دانشگاه، با اشاره به این که باید برای توسعه برنامه داشت و با اتحاد و هم افزایی در میدان عمل گام برداشت، گفت:  شهرستان ها نباید صرفا منتظر مراکز تصمیم گیری باشند و با جدیت پای کار بیایند، بدیهی است که حمایت های لازم صورت می گیرد و امکانات مورد نیاز تمهید می شود.

استاندار با بیان این که مازندران، ظرفیت های والایی دارد و باید با راهکارهای خلاقانه و برند سازی محصولات، تولیدات استان جهانی شود، افزود: با دانشگاه علمی کاربردی در جهت مهارت آموزی دانش آموختگان به منظور تبدیل ایده های ساده و فرصت های موجود به کار و تقویت اشتغال، تفاهم نامه یی منعقد نمودیم.

اسلامی بر گسترش و توسعه فرصت های شغلی حوزه خدمات تاکید کرد و تصریح نمود: ظرفیت، جمعیت و مهارت مهم ترین داشته های جامعه است و باید با سیستم علمی و مدیریت شده، جمعیت را گسترش دهیم. مقام عالی دولت در استان با اشاره به این که ظرفیت های بوم گردی و گردشگری باید در مناطق مستعد بالفعل شود، گفت: تناسب جمعیت شهری و روستایی، مطلوب ترین ترکیب جمعیتی است و نباید اجازه دهیم روستاییان بخاطر تنگی معاش و فقدان کار روستاها را ترک کنند. وی خاطرنشان ساخت: دولت تدبیر و امید، تسهیلات ارزان قیمت و یارانه دار برای روستاییان در نظر گرفته که باید با جذب کامل آن به رونق اقتصادی روستا و تثبیت جمعیت در روستاها کمک کرد. استاندار با تاکید بر این که در اجرای طرح بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در استان باید اهتمام بیشتری صورت گیرد، اظهار داشت: حق بیمه یاد شده ۱۵ درصد است که ۱۰ درصد آن را دولت و ۵ درصد آن را روستاییان به صورت قسطی پرداخت می نمایند و این مهم می تواند در تثبیت جمعیت روستاها در کنار دیگر مولفه ها کمک نماید. رییس شورای اداری استان با تاکید بر این که توسعه باید درون زا باشد، ابراز نمود: اقتصاد مقاومتی باید متناسب با مقتضیات شهرستان ها اجرا شود. اسلامی با بیان این که نیازمند افزایش بهره وری و کاهش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی برای حضور در عرصه رقابت هستیم، افزود: نیروی کار باید با جدیت و غیرت کار کند، صاحبان سرمایه باید تشویق شوند و حقوق نیروی کار را رعایت کنند. استاندار با اشاره به این که موضوع سد منطقه شرق و شبکه انتقال باید با جدیت دنبال شود و با قرار گرفتن آب شیرین کن آب شرب و کشاورزی شرایط مطلوب تری پیدا کند، تاکید کرد: اصلاح الگوی کشت، مصرف بهینه و مدیریت منابع آب در استان در اولویت قرار گیرد. مقام عالی دولت در استان با اشاره به این که شهرهایی که در ورودی های استان قرار دارند باید زیباسازی شوند و زیباسازی معابر تمام شهرها باید جدی گرفته شود، عنوان داشت: با نهضتی که در خصوص پاکسازی زباله در مازندران راه اندازی کردیم نباید در جایی از استان شاهد زباله و نخاله باشیم. جلسه شورای اداری شهرستان گلوگاه با حضور استاندار مازندران، معاون عمرانی و مشاوران استاندار، امام جمعه و فرماندار گلوگاه، اعضای شورای تامین و مسؤولان شهرستانی و برخی خانواده های معظم شهدا برگزار شد.  مهندس اسلامی استاندار مازندران پیش از حضور در این جلسه از پل در حال احداث جاده گلوگاه - نیالا بازدید نمود و در این روز هم چنین با حضور در بیت سردار شهید رحیم کلبادی نژاد با خانواده این شهید والامقام دیدار و گفتگو نمود‌. استاندار مازندران در ادامه سفر به شرق استان در جلسه شورای اداری شهرستان بهشهر حضور یافت و پس از آن در جلسه شورای اداری شهرستان نکا حصور خواهد یافت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.