حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری نوزدهم آذر ماه لایجه یک هزار و 194 تریلیون تومانی بودجه کل کشور را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.
رئیس جمهوری اعلام کرد که بودجه سال 97 برمبنای اشتغال فراگیر و رفع فقر و ایجاد عدالت پیشنهاد شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های نماز جمعه نوشهر افزود : نمایندگان مجلس باید از قضاوت شتاب‌زده در ارتباط با لایجه پیشنهادی بودجه دولت خودداری کنند.
وی تأکید کرد : ایرادگیری عجولانه به محتوای لایحهٔ بودجه موجب سوء استفاده دشمنان می‌شود زیرا آنان خواهند گفت که مسئولان جمهوری اسلامی بعد از چهار دهه هنوز نمی‌توانند لایحهٔ مناسبی برای بودجه تهیه کنند.
امام جمعه نوشهر با تاکید بر این که باید اشکالات لایحهٔ بودجه برطرف شود ، گفت : برای مثال اگر هزینه‌های جاری زیاد است و یا زمینه برای مواردی همچون حقوق‌های نجومی وجود دارد، جلوی آن گرفته شود.
وی افزود : همچنین باید اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است در نظر گرفته شود و حمایت از تولید داخلی و تقویت کشاورزی مد نظر باشد.
امام جمعه نوشهر همچنین با گرامیداشت 25 آذر ، روز پژوهش گفت : تحقیقات و پژوهش مقوله‌ای بسیار مهم است و ما در همهٔ زمینه‌ها نیاز به پژوهش داریم.
وی افزود : مسائل مربوط به دریا، جنگل، کشاورزی، انرژی هسته‌ای و هر چیزی که منجر به پیشرفت کشور می‌شود باید مبتنی بر پژوهش باشد.
او همچنین با تمجید از تلاش‌های شهید آیت‌الله مفتح که در 27 آذر 1358 به دست گروهک فرقان ترور و شهید شد اظهار داشت: تلاش‌های آن عالم مجاهد و دیگران، موجب تقویت وحدت حوزه و دانشگاه گردید.
وی به سفر اخیر وزیر امور خارجهٔ انگلستان به ایران هم اشاره کرد و افزود: انگلستان سابقهٔ خیانت طولانی بر ضد ایران دارد و مسئولان ما باید حواسشان جمع باشد و فریب ظاهر اینان را نخورند.
خبرنگار: شهاب رویانیان ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7517/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.