به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد راستاد عصر پنجشنبه در آئین معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران در نوشهر گفت :‌ امروز ظرفیت های خالی فراوانی در بنادر شمال کشور بویژه مازندران وجود دارد که به نحو مطلوب برای بازاریابی و توسعه صادرات استفاده نمی شود.
مازندران دارای سه بندرامیرآباد ، فریدونکنار و نوشهر است که در حوزه تجاری و حاکمیتی فعالیت دارد.
آمارهای موجود نیز نشان می دهد که دریای خزر ظرفیت صادرات و واردات حدود 50 میلیون تن کالا در سال را دارد که هم اکنون حدود 18 میلیون تن از این میزان ظرفیت استفاده می شود.
** چابهار ، حلقه واسط با بنادر شمال
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین اعلام کرد که خط ترانزیتی دریایی بزودی بین هند و افغانستان از طریق بندر چابهار به بهره برداری می رسد که حلقه واسط میان بنادر شمالی کشور خواهد.
وی افزود : با بهره برداری از این خط تمامی بنادر شمال کشور از جمله بندر منطقه ویژه اقتصادی نوشهر نیز باید از لحاظ قانونی از این خط ترانزیتی بهره ببرند.
راستا گفت :‌ اعتقاد دارم باید از پسکرانه های بنادر شمالی به نحو مطلوب استفاده شود و نکته دیگر آنکه دولت به اندازه کافی با فراهم کردن زیرساخت ها در حوزه صادرات و واردات کالاها ظرفیت سازی کرده است و اکنون مسئولان محلی می توانند با همکاری بیشتر به نقش آفرینی بنادر این استان در تحول اقتصادی کمک کنند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این آئین محمدتقی انزانپور را به عنوان مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی مازندران معرفی و از خدمات سیاوش رضوانی در این سمت قدردانی کرد.
انزانپور پیش از این به عنوان مدیر حقوقی سازمان بنادر و دریانوردی کشور و معاون اداری و مالی اداره کل بندر نوشهر خدمت می کرد.
اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران به مرکزیت نوشهر دارای 2 بندر تجاری یکی منطقه ویژه اقتصادی نوشهر و دیگری فریدونکنار است.
منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر با مساحتی حدود 40 هکتار از 11 پست اسلکه تجاری ، خدماتی ، تجهیزات مناسب خشکی ، دریایی و نیز آبخور پنج متر نسبت به سایر بنادر شمالی از موقعیت بسیار مناسبی برخوردار است .
طبق آمار منابع رسمی ، این بندر در حال حاضر ظرفیت تخلیه و بارگیری مقدار سه میلیون تن کالا را در سال دارد اما هم اکنون سالانه مقدار 800 تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری می شود.
خبرنگار:‌ مهراب زکی پور کینجی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7078 /1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.