نماینده مردم بهشهر،نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت:راه توسعه کشور در توسعه اقتصادی است که در این مسیر پایانه های صادراتی باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر،نماینده مردم بهشهر،نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در مراسم تودیع و معارفه مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بهشهر اظهار کرد: برای اشتغال زایی،بهبود وضعیت اقتصادی و حرکت در مسیر توسعه راهی جز توسعه اقتصاد محور نیست.

علی محمد شاعری گفت:در توسعه اقتصاد محور،صادرات محور اقتصاد است و هدف از این توسعه تمرکز مدیریتی بر افزایش تولید،رشد اقتصادی و افزایش ثروت ملی است و نگاه دولت،مجلس،قوه قضاییه و کارگزاران باید در جهت توسعه اقتصاد محور باشد.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد پیشران توسعه استان مازندران و ایران است ادامه داد: راه توسعه کشور در توسعه اقتصادی است که در این مسیر پایانه های صادراتی باید تقویت شود و نظام صادراتی شکل گیرد.

نماینده مردم شرق مازندران تصریح کرد:امروزه تولید قابل رقابت در بازار نیست و نسبت به بازارهای فروش شناخت نداریم.

شاعری صادرات،تجارت و بازرگانی محصولات ملی را لازمه توسعه برشمرد و افزود: منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در این عرصه نقش مهمی دارد و در آینده نزدیک با تدبیر دولت لایحه تنظیم و به مجلس داده می شود.

وی به نرخ بیکاری 2درصدی عسلویه اشاره کرد و ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با ظرفیت و پتانسیل بالا و با تولید محصولات کشاورزی در استان نرخ بیکاری منطقه 18درصد است که این آمار نشان می دهد بازار هدف را نشناختیم و این شناخت وظیفه صنعت،تجارت،سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت:خروجی سرمایه گذاری باید توسعه اقتصادی و کاهش بیکاری باشد در غیر این صورت این سرمایه گذاری بازدهی نداشت و سودمند نبود.

شاعری با تاکید بر آزاد شدن منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد خاطرنشان کرد:این تصمیم براساس نگاه کارشناسی،شاخص ها و توانمندی ها باید گرفته شود و نباید آن را به تاخیر انداخت.

وی با بیان اینکه زیرساخت های صادرات در بندر فراهم است ادامه داد: اصلاح سیاست های اقتصادی ما را به خود اتکایی می رساند چرا که نمی توان با ملاحظات سیاسی به توسعه دست یافت.

شاعری گفت:براساس نگاه هوشمندانه ، کارشناسی و عاقلانه بندر امیرآباد بهشهر باید منطقه آزاد و پیشران صادرات شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.