به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی زرافشان چهارشنبه شب در گردهمائی توجیهی استقرار پایه دوازدهم در ساری افزود : استقرار پایه دوازدهم نسبت به استقرار پایه های قبلی شرایط ویژه تر و خاص تری دارد و یکی از موارد آن افزایش تعداد دانش آموزان این پایه است .
وی توضیح داد : در حالی که از آغاز اجرای نظام جدید آموزشی با استقرار هر پایه جدید ، پایه بالایی حذف و کمبودها از آن ناحیه جبران می شد ، اما در مهر 97 با استقرار پایه دوازدهم آمار دانش آموزان این پایه حدود دو برابر جمعیت دانش آموزی پایه قدیمی است که حذف می شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش آمار دانش آموزان پایه دوازدهم در سال تحصیلی آینده را 900 هزار نفر اعلام کرد و افزود : در حالی که دانش آموزان پیش دانشگاهی که سال آینده حذف می شود تنها 430 هزار نفر است .
وی با تاکید بر این که برای استقرار پایه دوازدهم به معلم ، فضا و امکانات بیشتری نیاز است ، گفت که در بعد نیروی انسانی تنها یک سوم منابع انسانی مورد نیاز وجود دارد و بقیه باید تامین شود تا مدارس در مهر ماه سال 97 دچار چالش نیروی انسانی ، فضا و تجهیزات نشوند.
به گزارش ایرنا ، پایه دوازدهم آخرین مرحله از استقرار ساختار آموزشی 3-3-6 در آموزش و پرورش کشور است که جایگزین ساختار قبلی می شود.
ساختار آموزشی 3- 3 - 6 از سال تحصیلی 91 - 90 با استقرار پایه ششم آغاز شد و در سال تحصیلی جاری با استقرار پایه یازدهم ادامه یافت .
پایه دوازدهم سال تحصیلی آینده در حالی جایگزین پیش دانشگاهی می شود که با سه ساله شدن آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش ، این دانش آموزان هم به پایه جدید اضافه می شوند.
** خروج یکصد هزار نیرو از بدنه آموزش و پرورش
معاون وزیر آموزش و پرورش با اعلام این که در حوزه نیروی انسانی یکصد هزار نیرو در حال خروج از بدنه آموزش و پرورش هستند ، گفت که بخشی از کسری نیرو را می توان از دانشگاه فرهنگیان و خرید خدمات جبران کرد.
وی افزود : همچنین برای حل چالش فضا نیز با ساخت و تغییر کاربری مدارس تا حدودی سعی در حل مشکل داریم.
زرافشان گفت : شناسنامه مدارس نیز در این راستا تهیه می شود که ظرفیت موجود و فعال و اسمی مدرسه را از نظر فضا و نیروی انسانی مشخص می کند و ساماندهی در فضاها و استفاده حداکثری از فضاها برنامه مورد توجه است که این یک کار میدانی برای مدیران است.
وی افزود : در حال حاضر 105 هزار مدرسه در کشور وجود دارد که باعث افتخار نیست برای این که 46 هزار از این تعداد زیر 50 نفر دانش آموز دارند که به معنای هدر رفتن منابع ، فضا و نیروی انسانی است .
وی تجمیع مدارس را موجب صرفه جویی در نیروی انسانی دانست و بر ضرورت بررسی و سازماندهی مدیران در این زمینه تاکید کرد.
گردهمائی توجیهی استقرار پایه دوازدهم در مازندران با حضور معاونان آموزش متوسطه شهرستان ها و مناطق استان در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد.
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.