به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید علی قاسمی چهارشنبه شب در گردهمایی آموزشی توجیهی استقرار پایه دوازدهم که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در ساری برگزار شد ، افزود : این در حالی است که امسال نیز 2 هزار 100 معلم بازنشسته شدند.
وی تامین معلم ، فضای آموزشی و ساماندهی دانش آموزان را از پیش نیازهای استقرار پایه دوازدهم در مدارس استان برشمرد و از مدیران مدارس خواست تا از هم اکنون برای این موضوعات چاره اندیشی و برنامه ریزی کنند.
پایه دوازدهم آخرین مرحله از استقرار ساختار آموزشی 3-3-6 در آموزش و پرورش کشور است که جایگزین ساختار قبلی می شود.
ساختار آموزشی 3- 3 - 6 از سال تحصیلی 91 - 90 با استقرار پایه ششم آغاز شد و در سال تحصیلی جاری با استقرار پایه یازدهم ادامه یافت .
پایه دوازدهم سال تحصیلی آینده جایگزین پیش دانشگاهی می شود و مهم ترین مشکل در این مرحله آمار بالای تعداد دانش آموزان در مقایسه با دیگر پایه هائی است که در سه سال گذشته استقرار یافته بود.
استقرار پایه دوازدهم سال آینده در حالی انجام می شود که با سه ساله شدن آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش ، این دانش آموزان هم به پایه جدید اضافه می شوند.
وزارت آموزش و پرورش پیش از این اعلام کرد که آمار دانش آموزان پیش دانشگاهی در کشور در سال جاری 430 هزار نفر است ولی با استقرار پایه دوازدهم در سال آینده ، تعداد دانش آموزان این پایه به بیش از 900 هزار نفر می رسد.
** آمادگی برای فشار مضاعف
مدیرکل آموزش و پرورش لازمه استقرار پایه دوازدهم در این استان را با توجه به بازنشستگی تعداد زیادی از معلمان در سال آینده تحمل فشار مضاعف دانست و گفت : برای استقرار نظام جدید آموزشی و اجرای سند تحول بنیادین با چالش هایی به طور طبیعی مواجهیم ولی با استقرار پایه دوازدهم فشارها مضاعف می شود.
قاسمی بیشترین مشکل را در بخش مدارس فنی و حرفه ای دانست و افزود : در ساماندهی نیروی انسانی اولین تمرکز باید کلاس باشد و پس از تکمیل کلاس ها نسبت به بقیه نیروها تصمیم گیری کرد و در برخی رشته ها نیز چون فیزیک و ادبیات مازاد معلم در استان وجود دارد که می توان تمهیداتی در مورد جا به جایی با خارج از استان داشت.
وی به وجود 300 مدرسه پژوهش محور در استان اشاره و تاکید کرد که در کنار همه فشارها باید با برنامه ریزی تلاش کرد تا آسیبی به فضای پژوهشی در آموزش و پرورش استان وارد نشود.
مازندران بر اساس آمارهای رسمی در سال تحصیلی جدید با حدود چهار هزار مدرسه بیش از 530 هزار دانش آموز دارد.
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.