مهرداد پهلوان زاده روز سه شنبه در سفر به شهرستان آمل درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات روزهای 14 تا 21 بهمن ماه امسال همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در مجموعه تفریحی ورفاهی اکسین آمل برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد که دراین مسابقات حدود 340 شطرنج بازداخلی به همراه حدود 60 شطرنج باز از 20 کشور دنیا در 2 بخش مردان وزنان ودر 9 دور به روش سوئیسی با هم رقابت خواهند کرد.
رییس فدراسیون شطرنج ایران با بیان اینکه مسابقات در 2 جدول استادان بزرگ شطرنج و آماتورها برگزار می شود، ادامه داد، جایزه نقدی برای نفرات برتر این مسابقات نیز درمجموع حدود 500میلیون ریال تعیین شده است.
پهلوان زاده با بیان اینکه برخی استانهای کشور نیز برای برگزاری مسابقات جام فجر اعلام آمادگی کرده بودند، اضافه کرد که سیاست فدراسیون شطرنج برگزاری چرخشی این مسابقات هرسال به میزبانی یک استان بوده وبا توجه به ظرفیت های بالای مازندران دراین رشته ورزشی این مسابقات امسال در شهرستان آمل برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد که نخستین جلسه هماهنگی برای این مسابقات مهم عصرسه شنبه با حضور مدیرکل ورزش وجوانان مازندران، رییس ودبیرهیات شطرنج استان، معاون فرماندار، عضوشورای شهر ونماینده شهرداری، اصناف ودیگرادارات مرتبط در امر پشتیبانی، هماهنگی در فرمانداری شهرستان آمل برگزار وخوشبختانه مجموعه استان وشهرستان برای میزبانی مطلوب ابراز علاقه واعلام آمادگی کردند.
رییس فدراسیون شطرنج ایران، ظرفیت شطرنج درمازندران را با توجه به حضور چهره های جدید از این استان در رده های سنی مختلف تیم ملی پربار و امیدآفرین خواند وابرازامیداوری کرد که برگزاری مسابقات بین المللی شطرنج جام فجر درآمل باعث همگانی شدن بیشتر این رشته ورزشی درمیان خانواده ها شود.
خبرنگار: مهدی غلامی**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
ک/7327/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.