به گزارش خبرنگار ایرنا ، این طرح با هدف باز نگه داشتن جاده ها در سرما و یخبندان زمستان ، افزایش انضباط ترافیکی خودروها با توجه به شرایط آب و هوائی و بالا رفتن ضریب تصادفات ، مدیریت بر حوادث ترافیکی در زمان برف و یخبندان ، رسیدگی سریع به تصادفات و کمک به در راه ماندگان از امروز کلید خورد و تا بیستم اسفند ادامه دارد.
استان مازندران 10 هزار و 700 کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که 350 کیلومتر آن را جاده های کوهستانی و برفگیر تشکیل می دهد.
چهار محور اصلی این استان شامل هراز (آمل - تهران ، سوادکوه (قائمشهر - تهران ) ، کندوان ( چالوس - تهران ) و کیاسر ( ساری - سمنان ) با عبور از ارتفاعات سلسله جبال البرز به پایتخت ، غرب و جنوب کشور منتهی می شود.
هراز و کندوان در عین حال پرافیک ترین محور کشور بویژه در ایام تعطیل سال هستند . جاده سوادکوه نیز از جمله راههای کشور است که بیشترین تردد خودروها سنگین در آن صورت می گیرد.
** افزایش 14 درصدی ترددهای جاده ای در مازندران
فرمانده انتظامی مازندران در آئین بدرقه گشت های زمستانی پلیس راه از افزایش 14 درصدی تردد در جاده های استان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت که ظرفیت ابنیه و جاده های استان نسبت به حجم تردد خودروها پائین است .
سردار سیدمحمود میرفیضی افزود که در 6 ماهه اول امسال 300 میلیون تردد در جاده های مازندران ثبت شد.
استان مازندران به خاطر برخورداری همزمان از جنگل ، دریا و کوه ، زیبائی های طبیعی ، آب و هوای معتدل ، مناطق بکر و دست نخورده روستائی و پیشینه دراز و غنی فرهنگی و تاریخی مهم ترین مقصد سفر ایرانیان در تمامی فصول سال است .
زیبائی جاده های مازندران و نزدیکی به پایتخت کشور از جمله عواملی است که سبب می شود تا بیشتر گردشگران با خودروهای شخصی به این استان سفر کنند .
بر اساس گزارش مراجع رسمی ، پارسال دستکم 40 میلیون نفر شب اقامت گردشگر در مازندران ثبت شد.
** همراهی مردم و کاهش تصادفات
فرمانده انتظامی مازندران نقش مردم و تعامل بین دستگاه های متولی در اجرای طرح انضباطی و ترافیکی زمستانی را مهم ترین عامل کاهش مشکلات دانست و گفت : باید بپذیریم که تردد امن و بدون مشکلات فقط به همراهی و تعامل با یکدیگر و صد البته رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی وابسته است.
وی با اشاره به این نکته که مازندران استان گردشگر پذیر است و در طول روزهای های سال بویژه آخر هر هفته شاهد حضور پر حجم خودرها ها در جاده های درون و برون شهری استان هستیم ، افزود : گرفتن خدمات مطلوب و در شان ، حق طبیعی ملت ایران است و ما مسئولان باید این وظایف را به درستی و بی منت ارائه کنیم.
سردار میرفیضی با اشاره به کاهش 9 درصدی تصادفات در جادهای درون و برون شهری مازندران در هشت ماهه منتهی به آذر ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ، گفت که تصادفات منجر به مرگ نیز در این مدت پنج درصد کاهش داشته است.
خبرنگار : سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.