16 آذر در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز دانشجو نام دارد و علت نام گذاری آن هم شهادت مصطفی بزرگ‌نیا ، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران در 16 آذر سال 32 است .
این دانشجویان هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلیس به خاطر نقش این دو کشور در کودتای ۲۸ مرداد سال 32 در دانشگاه تهران کشته شدند.
به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری مازندران ، محمد اسلامی در این پیام ضمن تبریک روز دانشجو ، استکبار ستیزی ، حق طلبی ، مبارزه علیه استبداد و بیداری و پویایی را از ویژگی های دانشجویان بیان کرد.
نماینده عالی دولت در مازندران آزاد اندیشی ، عدالت طلبی و اعتلاء و اقتدار علمی کشور را از مطالبات و دغدغه های دانشجویان برشمرد و به این قشر توصیه کرد تا برای تحقق آرمان های بلند نظام جمهوری اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکنند.
اسلامی در بخشی از این پیام نوشت : دانشجویان نقش اساسی و مهم در فتح قله های علم و دانش ، پیشرفت و آبادانی و بالندگی و شکوفایی ایران اسلامی داشته و جهاد علمی و استعدادهای گران سنگ آنان مایه امید و حرکت ونشاط و سربلندی جامعه است .
استاندار مازندران در پایان نیز بار دیگر با تبریک روز دانشجو از این قشر خواست تا امید را در جامعه زنده کنند.
مازندران حدود 200 دانشگاه و موسسات آموزشی عالی دولتی ، آزاد و غیر انتفاعی دارد که طبق آمار حدود 240 هزار دانشجو در این دانشگاه ها تحصیل می کنند.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.