سید علی ساداتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بدون اشاره به مبلغ اعتبار افزود : این اعتبارات بیش تر در بخش افزایش فضای آموزش ، برگزاری المپیادهای ورزشی برای استعداد یابی دانش آموزان و همچنین تهیه و توزیع تجهیزات ورزشی اختصاص یافته است .
وی گفت : علاوه بر این در بخش پیش گیری از آسیب های اجتماعی با همکاری بهزیستی استان مازندران ، توزیع بسته های آموزشی ، مشاوره به خانواده و دانش آموزان و همچنین ایجاد نمایشگاه هایی با هدف آگاهی بخشی انجام شد .
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران بیان کرد : هدف دولت تدبیر و امید از سرمایه گذاری در حوزه سلامت و تربیت بدنی ، جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی به صورت ریشه ای و همچنین توجه به سلامت جامعه از سنین پایین است .
**تحویل 6 میلیارد و 400 میلیون ریال تجهیزات ورزشی به مدارس مازندران
ساداتی افزود : از ابتدای سال جاری تاکنون بییش از 6 میلیارد و 400 میلیون ریال تجهیزات ورزشی به مدارس استان مازندران تحویل داده شد .
این تجهیزات شامل وسائل ، دستگاه ای ورزشی و لباس ورزشی می شود .
وی با بیان اینکه توزیع این اقلام با محوریت مناطق محروم بوده است ، اظهار داشت : این تجهیزات به بیش از 500 مدرسه استان ارسال و توزیع شده است .
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران گفت : اعتبار تجهیزات ورزشی نسبت به سال گذشته 2 برابر افزایش داشته است .
ساداتی با بیان اینکه در سال گذشته کل مبلغ هزینه شده در بخش تجهیزات ورزشی مدارس حدود 6 میلیارد ریال بود ، افزود امسال پیش بینی می شود بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار در این بخش هزینه شود .
او ادامه داد : در صورت تحقق این رقم جهش چشمگیری در اجرای ساعت درس تربیت بدنی و تهیه تجهیزات و ملزومات مورد نیاز ساعت درس تربیت بدنی رخ می دهد.
**کمبود فضای ورزشی پای لنگان ورزش مدارس
معاون تربیت بدنی آموزش و پروش مازندران با اشاره به اینکه سرانه فضای ورزشی دانش آموزان استان نصف میانگین کشوری است ، افزود : این موضوع مانع بزرگی در افزایش کیفیت در حوزه ورزش است گویی پای لنگان ورزش مدارس استان محسوب می شود .
ساداتی علت اصلی این کمبود را در بی توجهی مدیران در سال های گذشته دانست و گفت : در دولت های قبلی که دیگر استان ها از حجم عظیمی از اعتبارات برای ساخت فضاهای ورزشی دانش آموزی بهره می بردند ، مدیران استان غافل مانده بودند.
وی از وجود 30 طرح نیمه تمام ورزشی در مدارس مازندران خبر داد و افزود : امسال حدود 35 میلیارد ریال اعتبار برای این منظور اختصاص یافته که تمامی این طرح ها تکمیل خواهد شد.
معاون تربیت بدنی آموزش و پروش مازندران اجرای طرح هایی مانند ' حیات پویا' را از برنامه های دولت برای ایجاد تحرک در دانش آموزان در فضای مدرسه و همچنین شاداب کردن فضای آموزشی دانست .
استان مازندران دارای 530 هزار دانش آموز در چهار هزار مدرسه و 21 هزار کلاس درس دارد .
خبرنگار : رضا غلامی **انتشاردهنده:محسن حسن نیا
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.