به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه مازندران ،دکتر خاکباز گفت: بیمار خانم 84 ساله بابلسری با شکایت کم بینایی به این مرکز مراجعه نمود که پس از بررسی های انجام شده وی کاندید عمل جراحى سه گانه triple procedure  شد.

فوق تخصص قرنیه و لازک  با اشاره به اینکه این جراحى بزرگ چشمى براى اولین بار در شهرستان بابل در بیمارستان میناگر که از بیمارستان های تابع دانشگاه علوم پزشکی بابل است، انجام شد، گفت: در این عمل بطور همزمان اقدام به برداشتن آب مروارید و کاشت لنز داخل چشمى به علاوه پیوند قرنیه با موفقیت کامل انجام شده است.

وی اضافه کرد: این روش براى درمان بیماران مبتلا به کدورت و سفیدى شدید قرنیه و آب مروارید رسیده بطور معجزه آسایى کمک کننده است.

فوق تخصص قرنیه ، شایع‌ترین علت آب مروارید را افزایش سن دانست و گفت : میزان شیوع آن در سن ۶۵ تا ۷۴ سالگی ۵۰ درصد و در سنین بالای ۷۵ سال تا حدود ۷۰ درصد افزایش می یابد.

دکتر خاکباز افزودند: به خواست خداى بزرگ با این روش که تحت بیهوشى عمومى انجام مى شود، قادر هستیم به یک فرد نابینا دید دوباره ببخشیم .

وی اضافه کرد : قوز قرنیه در این بیمار موجب کدورت قرنیه بیمار شده بود که در این جراحی مشکل آن برطرف شد.

فوق تخصص قرنیه و لازک گفت: قبل از سال 1970 میلادی محیط مناسب جهت نگهداری چشم و قرنیه وجود نداشت و به همین دلیل پیوند قرنیه چندین ساعت پس از فوت دهنده قرنیه انجام می شد و از اوایل 1970 به بعد با شکل گیری بانک چشم محیط مناسب نگهداری قرنیه و چشم بوجود آمد که چند روز تا چند هفته قرنیه را به طور سالم در خود نگه میدارد، لذا حمل آن به مناطق دور دست امکان پذیر می شود.

دکتر خاکباز با اشاره به اینکه قرنیه پیوندی از یک فرد درگذشته برداشته می شود گفت: پیوند قرنیه یک عمل جراحی است که در آن قرنیه آسیب دیده بیمار با یک قرنیه اهدایی دیگر جایگزین می‌شود.

دکتر خاکباز اضافه کرد: بیماری‌های چون قوز قرنیه، دژنراسیون قرنیه , التهاب و زخمی شدن موجب کدورت قرنیه می شوند.

وی  با اشاره به اینکه تمام امکانات مورد نیاز برای انجام این عمل جراحی در این بیمارستان فراهم بوده ادامه داد: از زحمات دکتر ربیعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل و پیگیری های دکتر صادقی ریاست بیمارستان روحانی برای فراهم کردن امکانات مناسب برای انجام این گونه جراحی ها صمیمانه تشکر می کنم و همچنین از همکاران بیهوشی ، همکاران اتاق عمل و همه پرسنلی در تیم جراحی حضور داشتند تشکر ویژه دارم.

 

48

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 803435
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.