به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامحسین شافعی روز شنبه در آیین آغاز ساخت ساختمان جدید و دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی، صنایع ومعادن شهرستان آمل افزود: اتاق های بازرگانی شهرستان برای نخستین بار در ماده 4 قانون اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران مصوب 1369، اصلاحی 1373 ذکر گردید که طبق ماده فوق حوزه فعالیت اتاق شهرستان محدود به حدود تعیین شده در قانون تقسیمات کشوری است.
وی با بیان اینکه، اتاق های شهرستان دارای شخصیت حقوقی مستقل بوده و در امور اداری و مالی مستقل در حدود مقررات مربوطه می باشند، افزود: همه اتاق های شهرستان وظایف یکسانی دارند و تأسیس اتاق شهرستان منوط به داشتن حداقل عضو تعیین شده در قانون اتاق است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن وکشاورزی ایران، یکی از مهمترین دلایل ایجاد اتاق های شهرستانی را ساماندهی و تسریع امور فعالین اقتصادی استان و همچنین به جهت تمرکز زدایی از مرکز کشور بیان کرد وادامه داد: اتاق‌ ها همچنین یکی از مهم‌ترین ارکان مشورتی و بهترین جایگاه برای پیگیری مطالبات فعالان اقتصادی در بخش‌ خصوصی هستند که ارائه نظر مشورتی به قوای سه گانه، از مهم‌ترین وظایف ایشان است.
** نگاه متوازن اتاق در کل کشور
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید براینکه حمایت و دفاع از مطالبات فعالان اقتصادی بخش خصوصی به ویژه اعضای اتاق بازرگانی جزو وظایف لاینفک این اتاق است، اضافه کرد، شهرستان آمل و مازندران استعداد و پتانسیل بسیار خوبی در تولید محصولات کشاورزی داشته و زمینه صادرات این محصولات به بازارهای دیگر کشورها مهیا است.
شافعی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی ایران، نگاه متوازن در همه مناطق کشور را فدای پافشاری های منطقه ای نمی کند، افزود: بی شک راه اندازی نمایندگی اتاق بازرگانی درشهرستان ها ، مراجعات فعالان اقتصادی به مرکز استان کاهش داده و خدمات مربوطه در این مکان به متقاضیان ارائه می شود.
در ادامه این مراسم امام جمعه آمل گفت: وجود دفتر نمایندگی در این شهرستان قدم بسیار خوبی بوده و با توجه به استعداد خوب بخش خصوصی امیدواریم اثرات مثبت این کار تغییر و تحولی در توسعه فعالیت های بخش خصوصی داشته باشد.
حجت الاسلام سیدجلیل مرتضوی افزود: شکی نیست که بخش خصوص تجربیات موفقی در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال دارد و قطعا این اداره از فعالیت های اقتصادی بخش خصوصی حمایت می کند.
دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی، صنایع ومعادن وکشاورزی شهرستان آمل از سال 82 تاکنون دراین شهرستان در مکان استیجاری راه اندازی ومشغول به فعالیت است.
ساختمان جدید این دفتر در زمینی به مساحت یکهزار و770متر مربع وبازیربنای یکهزار و550 متر مربع در انتهای بلوار آزادگان آمل واقع شده و در سه طبقه ساخته خواهد شد.
بنا به گزارش سازمان صنعت، معدن وتجارت مازندران واتاق بازرگانی مازندران هم اکنون بیش از 50درصد واحدهای صنعتی استان در شهرستان آمل فعال است وحدود 70درصد صادرات سالانه مازندران نیز به واسطه فعالیت واحدهای تولیدی آمل انجام می شود.
خبرنگار: مهدی غلامی**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
ک/7327/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.