به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های نماز جمعه نوشهر افزود : جایگاه مجلس به قدری مهم است که حتی جنگ تحمیلی و حادثهٔ تروریستی هفتم تیر 1360 نیز منجر به تعطیلی مجلس نشد.
وی تأکید کرد : گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در آن حادثه مجروح شده بودند، بر تخت بیمارستان در مجلس حاضر شدند تا حد نصاب لازم به دست آید و مجلس به کار خود ادامه دهد.
امام جمعه نوشهر گفت : قانون اساسی وظایف مهمی را بر عهدهٔ مجلس شورای اسلامی نهاده است و نمایندگان باید بدانند که فقط نمایندهٔ شهر خود نیستند بلکه نمایندهٔ تمام کشورند.
مشایخ اظهار داشت : ما مردم نیز موظفیم در انتخاب نمایندگان ، به صلاحیت‌های آنان توجه کنیم نه وابستگی‌های قومی و کسی را به مجلس شورای اسلامی بفرستیم که دارای ویژگی‌های لازم باشد.
امام جمعهٔ نوشهر دوازدهم آذر ، روز قانون اساسی را هم گرامی داشت و تأکید کرد : وقتی نظام ما اسلامی است ، قانون اساسی نیز باید اسلامی باشد.
وی بیان کرد : قانون اساسی کشور ما از متن اسلام گرفته شده است و بسیاری از بزرگان که برخی شهید شدند و برخی اکنون جزء مراجع تقلید هستند، در تصویب آن نقش داشتند.
امام جمعه نوشهر تصریح کرد : قانون اساسی میثاق ملی و فصل الخطاب و ثمره خون شهدا و انقلاب است.
مشایخ افزود : در قانون اساسی ، نقش مردم زیاد است و وظایف و اختیارات رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی مشخص شده است و حرف کسانی که بعد از تصدی سمتی، می‌گویند اختیارات ما کافی نیست پایه‌ای ندارد.
او اظهار داشت : قانون اساسی ما امتیازات فراوانی دارد که اصل 56 مبنی بر آنکه حاکمیت از آن خداست از آن جمله است که در نتیجه تمام قوانین هم باید خدایی باشند.
امام جمعه نوشهر افزود : حاکمیت ولی فقیه در عصر غیبت و اصل تفکیک قوا، آن هم زیر چتر ولی فقیه، از دیگر اصول مهم قانون اساسی است.
وی گفت: قانون اساسی ما بن‌بست ندارد زیرا در خیلی از کشورها مجبور می‌شوند در مواردی دولت را منحل کنند.
امام جمعهٔ نوشهر بیان کرد : دیروز جلسه‌ای در ساری برگزار شد که امامان جمعه و علما با استاندار جدید مازندران دیدار کردند و مشکلات و نظرهای خود را گفتند.
مشایخ ادامه داد : مسأله بیمه روستاییان و مشکلات غرب استان از جمله گردشگری و کمبود زیرساخت‌ها و سلیقه‌ای بودن طرح دریاها و همین طور موضوع گرانی و راه‌بندان و مشکل درمان و آب و برق در تعطیلات از مسائل مطرح شده در این جلسه بود.
خبرنگار : شهاب رویانیان ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7517/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.