' رحیم بابانژاد ' و ' یاسر زرین کمر ' دو تن از محیط بابان بابلی شامگاه سه شنبه در حالی که تلاش داشتند تا شکارچیان متخلف را از شکار پرندگان در منطقه بابلکنار منصرف کنند ، هدف شلیک مستقیم اسلحه شکاری ساچمه ای قرار گرفتند.
این دو از ناحیه ، پهلو ، کمر ، پا و دست زخمی شدند که بلافاصله به بیمارستان انتقال یافته و تحت عمل جراحی قرار گرفتند.
حسینعلی ابراهیمی کارنامی روز چهاشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ضاربان 2 نفر بودند که یکی از آنها دستگیر شده و تلاش برای دستگیری ضارب دوم ادامه دارد.
بر اساس گزارش رسمی محیط زیست مازندران ، از ابتدای امسال تاکنون دستکم هفت تن از محیط بانان این استان در درگیری با شکارچیان متخلف با شلیک گلوله اسلحه شکاری زخمی شدند.
آخرین بار اوایل آبان امسال شکارچیان متخلف محیط بان پارک ملی کیاسر در جنوب ساری را با شلیک گلوله زخمی کرده بودند که پزشکان هنگام عمل جراحی مجبور شدند بخشی از روده وی را از بدن خارج کنند.
مازندران از اواخر ماه شهریور تا اواخر ماه فروردین زیستگاه دستکم 150 گونه پرنده مهاجر با جمعیت بیش از یک میلیون و 500 هزار نفری زمستان گذران است که عمدتا از مناطق سردسیری سیبری به این استان می آیند .
وجود تالاب های غنی از غذا مانند تالاب میانکاله در شرق و سرخرود در مرکز ، حدود 800 قطعه آببندان و 220 هزار هکتار شالیزار که بخشی از آنها در فصل پائیز و زمستان قرقابی می شود ، مازندران را به زیستگاه زمستانی مناسب برای پرندگان مهاجر تبدیل کرده است .
شکار غیرقانونی پرندگان مهاجر امسال در حالی همچنان ادامه دارد که محیط زیست مازندران هفته پیش در پی هشدار سازمان دامپزشکی در باره احتمال وجود آنفلوانزای مرغی در میان پرندگان مهاجر ، شکار را حتی برای شکارچیان دارای پروانه موقت هم ممنوع کرده است .
مازندران 507هزار هکتار اراضی تحت پوشش حفاظتی دارد که توسط 250 محیط بان حفاظت می شود.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.