به گزارش خبرنگار ایرنا در این آیین از هشت کتابخوان و 2 کتابدار برتر همایش کشوری کتاب از استان مازندران که یک خانواده چهار نفری از فریدونکنار و 2 برادر بابلسری را نیز شامل می شدند تقدیر شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در این آیین که در سالن هلال احمر ساری برگزار شد گفت: 24 آبان ماه روز ملی کتاب همایش ملی هفته کتاب در تالار وحدت تهران با حضور وزیر ارشاد و مسئولان کشوری به منظور معرفی و تجلیل از فعالان برتر کتاب و کتابخوانی برگزار شد که در این همایش 10 نفر از استان مازندران به عنوان برترین ها معرفی شدند.
آرزو ولیپور افزود: این همایش از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد و استان همدان و مازندران بالاترین رتبه ها را دریافت کردند.
همچنین فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی برتر استانی نیز در مراسم تجلیل شدند.
ولیپور به وضعیت خوب حوزه کتاب و کتابخوانی مازندران اشاره و وضعیت استان را از میانگین کشوری بالاتر عنوان و تاکیدکرد: استان مازندران علاوه بر طرح های ابلاغی نهاد عمومی کتابخانه های کشور با اجرای طرح های ابتکاری همچون ' بچه های کتاب ' ،' چهارشنبه های کتابخوانی ' ، ' پاتوق زنان خانه دار' ، ' کتابیار طلایی ' و 'مطالعه با طعم تابستان ' در ترویج فرهنگ مطالعه پیشقدم شد.
در این آیین همچنین از خانواده شهیدان مدافع حرم استان حسن رجایی فر و محمد بلباسی تجلیل شد.
استان مازندران دارای 114 کتابخانه عمومی با بیش از یک میلیون و 600 هزار عنوان کتاب و 300 کتابدار است.
این استان همچنین بیشترین تعداد دانشگاههاو مراکز آموزش عالی غیردولتی کشور را در اختیار دارد .
خبرنگار:فاطمه رحمتی***انتشاردهنده؛محسن حسن نیا
3009/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.