به گزارش خبرنگار ایرنا ، این کمک ها با 30 دستگاه نیسان با بدرقه مردم و مسئولان به مناطق زلزله زده ارسال شده است .
بخشدار دشت سر در حاشیه ارسال این کمک ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که این محموله ها شامل یک تن برنج ، یکهزار تخته پتو ، یک تن پلاستیک ، چادر ، آب معدنی ، غذاهای کنسروی و پوشاک بود ه است که به کرمانشاه ارسال شد.
علی فرشیدفر افزود : این میزان کمک در پی جلسه بخشداری با اعضای شوراهای اسلامی و دهیاری 35 روستای این بخش و فراخوان عمومی برای همدردی با زلزله زدگان کرمانشاه در مدت کمتر از سه روز با استقبال خوب مردم این بخش جمع آوری شد.
وی گفت : مردم دشت سر علاوه بر کمک های غیرنقدی ، 210 میلیون ریال کمک نقدی نیز اهداء کردند که نیمی از آن صرف خرید کالاهای ضروری و نیمی دیگر نیز به حساب 99999 جمعیت هلال احمر واریز شد.
بخشدار دشت سر افزود : در روزهای گذشته نیز چند کامیون از کمک های مردمی روستاهای این بخش به صورت جداگانه به کرمانشاه ارسال شده بود.
فرشیدفر با قدردانی از جمعیت 39 هزار نفری بخش دشت سر در کمک به هموطنان کرمانشاهی، از آنان خواست در کمک به مردم زلزله زده اقلامی را که هلال احمر اعلام می کند ، مد نظر داشته باشند.
** شروع کمک های مردمی به کرمانشاه با حضور استاندارمازندران
هفته گذشته پیش نیز 10 کامیون حاوی کمک های اهدایی مردم شهرستان آمل به صورت نمادین با بدرقه استاندار مازندران در این شهرستان به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اعزام شد.
این کمک ها شامل پنج هزار و 600 بسته آب معدنی، غذاهای کنسری ، کیک و کلوچه ، یکهزار و 750 تخته پتو ، پوشاک ، چادر و دیگر اقلام مورد نیاز زلزله زدگان بود.
محمد اسلامی استاندار مازندران گفته بود که کمک رسانی به مناطق زلزله زده تا هر زمانی نیاز باشد ادامه خواهد یافت.
وی با اعلام این که کمک به زلزله زدگان در سه محور انجام خواهد شد ، توضیح داد : محور نخست ارسال کمک های مورد نیاز و ضروری است که انجام شده و می شود ، محور دوم اعزام نیروهای امداد و نجات هلال احمر و نیروهای مردمی است که در حال انجام است و در مرحله سوم اگر کمک هایی برای بازسازی از مازندران درخواست شود، مجموعه مردم و مسئولان استان مشارکت خواهند کرد.
اسلامی گفت : خوشبختانه مردم مازندران خصوصا مردم و خیران شهرستان آمل براساس منویات مقام معظم رهبری از زمان نیاز به وسایل اولیه جهت مناطق زلزله زده پای کار بودند.
** فعالیت 9 پایگاه جمعیت هلال احمرآمل برای دریافت کمک های مردمی
همچنین رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل گفت که 9 پایگاه ثابت در سطح شهر آمل و تعدادی دیگر نیز در مراکز بخش های این شهرستان به منظور دریافت کمک های مردمی به زلزله زدگان کرمانشاه فعال است.
جمشید نیکزاد افزود : با توجه به وقوع زمین لرزه در مناطق غربی کشور بویژه در استان کرمانشاه که منجر به جان باختن، مصدوم و بی سرپناه شدن تعداد زیادی از هموطنان شد، برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی در سطح شهرستان همچنان ادامه دارد.
وی گفت که ضرورت تامین مایحتاج برای آسیب دیدگان زلزله بار دیگر اتحاد، همدلی و مشارکت ملت ایران را در لحظات حساس به نمایش گذاشته است.
نیکزاد یادآورشد : کمک های مردمی می تواند نقش پررنگی در کاهش درد و رنج هموطنان آسیب دیده داشته باشد.
به گزارش ایرنا ، زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه 21 آبان ماه استان های غربی کشورمان را لرزاند.
براساس اعلام مسئولان ، زلزله غرب کشور تاکنون بیش از 436 کشته و 9388 مصدوم داشته است.
خبرنگار : مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.