به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های نماز جمعه نوشهر افزود: بعد از هر بار که چنین حوادثی رخ می‌دهد، سخنانی گفته می‌شود ولی مهم آن است که این سخنان، به عمل درآید.
وی تأکید کرد: مسئولان تا حد زیادی به وظایف خود عمل کردند و به‌موقع در صحنه حاضر شدند در حالی که در برخی از کشورها، تا چند روز پس از حادثه، مسئولان در منطقه حاضر نمی‌شوند.
امام جمعه نوشهر ادامه داد: یاری و کمک مردم نیز بسیار خوب بود اما ضعف‌هایی هم در برخی موارد وجود داشت و دارد که باید برطرف شود تا تلفات و خسارات به حداقل برسد و کمک‌ها نیز به‌خوبی رسانده و توزیع شود.
مشایخ اظهار داشت: در چنین حوادثی باید از شایعه‌سازی و انتشار اخبار نادرست پرهیز کرد.
امام جمعهٔ نوشهر همچنین درباره راهپیمایی بزرگ اربعین در مسیر نجف به کربلا تأکید کرد: اربعین، یک نماد برای تعظیم شعائر دینی است و البته مخالفانی هم دارد که سعی در تضعیف و یا انحراف این حرکت عظیم دارند.
وی با اشاره به وقوع چند سیل ویرانگر آبان ماه سال‌های گذشته در نوشهر بیان کرد: باید از حادثه‌ای مانند زلزله عبرت بگیریم و پیش از واقعه به فکر کاهش خسارات باشیم.
امام جمعه نوشهر تصریح کرد: اکنون باید رودها بازبینی و در صورت نیاز لایروبی شود تا زمینه سیل در نوشهر کاهش یابد.
مشایخ با گرامیداشت هفته بسیج و هفته وقف، به سالروز آزادی سوسنگرد در جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت : رزمندگان استان مازندران و شهرستان نوشهر در این پیروزی نقش مؤثری داشتند.
او دربارهٔ همایش بزرگداشت ملاعلی فاخر و شیخ آقا حسن فاخر اظهار داشت: این دو از علمای بزرگ منطقه بودند که در روز پنجشنبه در اردوگاه شهید رسولی نوشهر، آیین گرامیداشت آنان برگزار می‌شود.
امام جمعهٔ نوشهر همچنین سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) را تسلیت گفت.
خبرنگار : شهاب رویانیان ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7517/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.