به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت‌الاسلام محمد هادی بهرامی عصر پنجشنبه در آستانه هفته وقف در گفت و گوبا خبرنگاران افزود که این مبلغ در قابل تسهیلات اختصاص می یابد.
وی گفت که در روزهای گذشته حدود 2 میلیارد ریال از این اعتبار برای تکمیل کاشی کاری و نمای داخل حرم مطهر جذب شده و بقیه تسهیلات نیز به تدریج اختصاص می یابد.
بهرامی افزود : در سال های گذشته نیز در دو مرحله در مجموع حدود 6 میلیارد ریال در قالب تسهیلات از محل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای اجرای طرح جامع آستان مبارکه امامزاده عبدالله (ع) آمل جذب و اقساط آن نیز پرداخت شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل گفت : همچنین علاوه بر تسهیلات درخواستی از سوی سازمان اوقاف کشور ، امسال حدود پنج میلیارد ریال دیگر نیز در قالب دو قرارداد با پیمانکاران برای سازه پایانی حرم مطهر و کاشی کاری دور محراب در حال هزینه شدناست.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا اجرای طرح جامع آستانه مبارکه امامزاده عبدالله پس از گذشت 9 سال هنوز به پایان نرسیده است، اظهار داشت : یکی از مهم ترین ترین دلیل تاخیر در اجرای این طرح مهم ، کمبود اعتبار است، چرا که اداره اوقاف در اجرای پروژه های عمرانی بودجه عمرانی ندارد و با دریافت نذورات مردمی و کمک های خیران آنها را پیش می برد.
وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح جامعه بقاع متبرکه در آستان مبارکه امامزاده عبدالله بیش از 2 هزار مترمربع به فضای داخل حرم مطهر اضافه شده است ، ادامه داد : با این وجود تاکنون حدود 40 درصد از مراحل اجرای این طرح در داخل حرم مطهر به پایان رسیده و برای باقی مانده کار به بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
رئیس اوقاف آمل به وجود حدود 280 باب زائرسرا و سوئیت در آستانه مبارکه امامزاده عبدالله اشاره کرد وگفت که مرمت 30 زائرسرا در حاشیه حرم مطهر آغاز شده و بیش از 80 باب دیگر نیز به تدریج نوسازی وبازسازی خواهد شد.
** اجرای طرح عمرانی در 12 بقاع متبرکه آمل
بهرامی همچنین به اجرای طرح های عمرانی در 12 بقاع متبرکه شهرستان آمل با مساحت 17 هزار مترمربع در سال جاری اشاره کرد و گفت : بیش از 11 میلیارد و 769 میلیون ریال از محل نذورات مردمی و مشارکت خیران صرف این طرح ها شده است.
وی اضافه کرد : امسال همچنین در بخش قرآنی 74 میلیون و500 هزار ریال، فرهنگی و قرآنی در 30 بقعه 2 میلیارد ریال، مدیریتی بقاع متبرکه برای 30 بقعه 6 میلیارد و 575 میلیون ریال هزینه شده است.
رئیس اداره اوقاف آمل به وجود هزار و 268 موقوفه ، اعم از مساجد، تکایا، دارالقرآن، حوزه‌های علمیه و حسینیه‌ در این شهرستان اشاره کرد و گفت که امسال برای حفظ عین موقوفات اعم از ثبتی و حقوقی بیش از یک میلیارد و 299 میلیون و 660 هزار ریال، کمک به سقاخانه و تکایا 551 میلیون و 800 هزار ریال ، حوزه علمیه یک میلیارد و 332 میلیون ریال و کمک به مساجد 2 میلیارد و 542 میلیون ریال اختصاص داده شده است.
بهرامی تعداد وقف های ثبت شده در شهرستان آمل در سال جاری را سه فقره بیان کرد و گفت که تاکنون 32 موقوفه ثبت سامانه شده و 326 فقره اسناد اجاره تنظیمی و یکهزار و 413 فقره اسناد تجدیدی انتقالی شناسایی و به ثبت رسیده است.
خبرنگار: مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.