نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت توجه واقف به نیاز جامعه در موقوفات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ،آیت الله نورالله طبرسی  امروز در دیدار با مدیر کل اوقاف و کارکنان این دستگاه اجرایی با تاکید بر توسعه فرهنگ وقف در جامعه ،اظهار داشت: وقف در همه ادیان وجود داشته و دارد واین سنت حسنه در استان علوی مازندران نیز رایج و مرسوم بوده و استان از موقوفات زیادی برخوردار است.

وی افزود:وقف به هرنیتی که هست باید به همان نیت وقف شود که این موقوفات می تواند در زمینه های مختلف همچون عزاداریها ،جشن ها ، ولادت های امامان ، ازدواج،ساخت ساختمان برای فقرا، دارو باشد

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: کارکنان و دست اندرکاران اوقاف امانتدار،خزانه دار،میراث دار و وارث واقفین هستند و  حق الناس و حق الله بر عهده آنان است که باید به این امر توجه کنند.

آیت الله طبرسی با بیان اینکه وقف تنها به غذا و مکان نیست امروز نیاز جامعه مانند تهیه جهیزیه برای دختران خانواده نیازمند باید مورد توجه باشد ،افزود: همچنین موقوفات باید به هنگام و به موقع هزینه شده تا مردم اثرات وقف را دیده و لمس کنند.

وی گفت: باید وقف را به گونه ای تبلیغ کنیم که  مردم احیای موقوفات را جدی بگیرند و درتمام مناسبتها وقف را اجرا و احیا کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران  با تاکید بر اینکه وظیفه یکایک مسئولان و مردم ترویج فرهنگ وقف در جامعه است، ادامه داد : امیدواریم این فرهنگ حسنه روز‌به‌روز گسترش یافته و در عین حال واقفین در وقف‌ها به نیاز جامعه توجه کنند.

آیت الله طبرسی افزود: برپایی خیمه معرفت  و مراکز فرهنگی که از تاکیدات مقام معظم رهبری است در فراگیری مسائل شرعی به مردم نقش مهم و اساسی دارد که باید پررنگ تر از گذشته شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت:  تعدادی زمین های وقفی دربرخی نقاط حساس شهر وجود دارد که متولی خاصی ندارد ،ضرورت دارد اوقاف با ورود به این امر آنرا تعیین و تکلیف کند.

وی افزود:  نباید نسبت به موقوفه بی توجه باشیم دقت کنیم و بدانیم خدمت به مردم در هرسنگری باید درست و مورد رضایت خداوند  باشد تا از آثار و برکات و خیرات وقف بهره مند شویم.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.