والدین با این برنامه که فرزندشان در آینده تبدیل به بازیکنان اسم و رسم داری شوند در مدارس فوتبال ثبت نام می کنند و برخی از این مدارس نیز هزینه گزافی از خانواده ها برای اموزش کودکان دریافت می کنند.
در شهرستان قائمشهر از 25 مدرسه فوتبال 17 مدرسه با مجوز فعالیت دارند و بیش از 2هزار و 500 دانش آموز دراین مدارس به اموختن فوتبال مشغول هستند.
** نارضایتی خانواده ها از نبود مربی با تجربه در مدارس فوتبال
علی اسدی که خود را پدری کودک 10 ساله معرفی می کند که در یکی از مدارس فوتبال قائمشهر در حال آموختن فوتبال است روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : برغم پرداخت هزینه بالای برای دوره های آموزشی فوتبال در این مدرسه اما رضایتمندی در این خصوص ندارم.
وی اصلی ترین عدم رضایت خود را بکار گرفتن مربیان کم تجربه و سطح پایین ذکر کرد و افزود : به همین دلیل فرزندم آنچنان که باید و شاید از آموزش های مناسب و خوبی برخوردار نمی شود تا بتواند باعث رشد و ارتقای وی شود.
وی امیدوار است که با پیگیری مسئولان ورزش قائمشهر و نظارت بر این مقوله ، وضعیت رو به رشد آموزشی در مدارس فوتبال شهرستان فراهم شود که زمینه شکوفایی استعدادها را فراهم آورد.
** هدف گذاری بر روی بازیکنان پایه با به کارگیری مربیان خبره
پیشکسوت عرصه فوتبال شهرستان قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا دلایل اصلی کوچ کشیدن بازیکنان پایه این شهرستان به شهرهای دیگر راعدم اعتماد سازی و عدم امکانات لازم در فضای منطقه اعلام کرد.
حسین مسگر ساروی با بیان اینکه باید بر روی مدارس فوتبال این شهرستان به صورت کارشناسی تر ورود پیدا کرد ، افزود : استفاده از اساتید باتجربه و مربیان برتر در مدارس فوتبال می تواند برای این شهرستان مثمر ثمر باشد.
وی با اعلام اینکه مربیان خبره می توانند بر روی استعداد بازیکنان پایه تاثیرگذار باشند ، بیان کرد : این درحالی است که یک مربی بی تجربه هم می تواند برای مدارس خسارتی را به بار آورد.
به گفته پیشکسوت عرصه فوتبال قائمشهر متاسفانه دراین شهرستان به دلیل ناکاربلدی برخی از مربیان ، بازیکنان در سنین 12 تا 14 سال نسبت به سایر شهرها از کورس رقابتی عقب مانده اند ، این درحالی است که خیلی از شهرها از لحاظ استعدادی رشد پیدا کرده اند.
مسگر ساروی یکی از راه های استفاده از مربیان باتجربه در مدارس فوتبال را برگزاری جلسات اموزشی برای این افراد دانست و گفت :این امر باعث می شود تا مربیان با دانش و نظارت بیشتر بر روی بازیکنان پایه ؛ پله پله کار کنند تا پیشرفت حاصل شود.
وی یکی دیگر از راه ها را نگه داشتن بازیکنان پایه و استعدادیابی تعدادی از بازیکنان اعلام کرد و افزود : این امر باعث می شود تا با امکانات ایده آل تر بازیکنان پایه را تحت پوشش قرار داد.
پیشکسوت عرصه فوتبال قائمشهر ادامه داد : همچنین این امر باعث می شود تا بازیکنان پایه متمرکز و با برنامه و نظم پیش روند و همچنین با هدف گذاری خوب روی بازیکنان باعث رشد و پیشرفت آنها شد.
مسگر ساروی با اعلام اینکه در سه سال اخیر شاهد کنار گذاشتن چند تن از بازیکنان 18 سال در پایه امید بوده ایم ، افزود : کنار گذاشتن بازیکنان باعث سلب اعتماد بازیکن می شود ؛ این درحالی است که با اعتماد سازی و به کارگیری بازیکنان بومی باعث می شود تا انها در تیم های شهرستانی رشد پیدا کنند.
پیشکسوت عرصه فوتبال شهرستان قائمشهر با بیان اینکه با برنامه ریزی مدون می توان بازیکنان پایه را رشد داد ، گفت : این امر نیازمند زمان است زیرا دو روزه ، نمی توان راه چند ساله را طی کرد.
مسگر ساروی گفت که اصولا سختی کار را به جان خریدن باعث می شود تا آینده خوبی برای بازیکنان پایه در این شهرستان حاصل شود.
کارشناس تربیت بدنی شهرستان قائمشهر در خصوص این سوال که مدارس فوتبال چه میزان می تواند در فوتبال این شهرستان تاثیرگذار باشد ، به خبرنگار ایرنا ، گفت : به نظرم هر چه تعداد باشگاه در شهرستان بیشتر باشد به تبع تعداد شاگردان و خروجی استعدادها بیشتر خواهد شد.
محمد سوادکوهی با اشاره به اینکه تعداد زیاد مدارس فوتبال نیازمند مربیان خبره است ، ادامه داد : این مربیان بایدبتوانندبا وقت گذاشتن بر روی بازیکنان پایه کیفیت کار را بالا و خروجی بهتری را فراهم کنند.
** فاقد مجوز بودن 8مدرسه فوتبال شهرستان
رئیس هیات فوتبال قائمشهر به تعداد 25 مدرسه فوتبال فعال در شهرستان اشاره کرد و گفت که از این تعداد 17 مدرسه مجوزهای لازم را اخذ کرده و مابقی در مرحله اخذ مجوز هستند.
رضا درویشی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : مدیران مدارس فوتبال برای گرفتن مجوز می بایست علاوه بر اخذ مجوز کمیسیون ماده 5 باید مراحل اداری لازم در نیروی انتظامی ، شبکه بهداشت و اداره ورزش و جوانان را طی کنند.
وی وعده داد : تمامی مدارس فوتبال شهرستان تا 2 ماه آینده دارای مجوز شوند.
رئیس هیات فوتبال قائمشهر با اشاره به برگزاری نشست با برخی مدیران مدارس فوتبال شهرستان گفت : در این نشست از آنها خواسته شد تا از مربیان باتجربه برای پرورش بازیکنان استفاده بکنند.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی **انتشار دهنده: محسن حسن نیا
/1899/7334
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.