کل ، به جنس نر بز کوهی گفته می شود و بز هم شامل جنس ماده آن می شود . پاژن نام دیگر این گونه است .
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نور روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت :‌ این شکارچی متخلف اسفند سال 94 سه راس کل و بز را در منطقه کوهستانی بلده شکار کرده بود که توسط ماموران محیط زیست منطقه دستگیر شد.
امیدرضا تونی افزود : ‌در جریان دستگیر این شکارچی متخلف ، لاشه این حیوانات به همراه سلاح شکاری غیرمجاز کشف و ضبط و در نهایت پس از تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی ، تحویل مراجع قضایی منطقه شده بود .
وی اظهار داشت : دادگستری شهرستان پس بررسی پرونده قضایی این شکارچی متخلف ، وی را به پرداخت 18 میلیون ریال از جنبه کیفری و پرداخت 300 میلیون بابت ضرر و زیان به محیط زیست محکوم کرد.
تونی همچنین گفت که در حال حاضر 30 فقره پرونده مربوط به صید و شکار غیرمجاز در این شهرستان در دستگاه قضائی مطرح است که سابقه بعضی از آنها به پنج سال می رسد.
وی خواستار تسریع در روند رسیدگی به این پرونده ها در دستگاه قضائی شد.
حدود یکصد هزار هکتار منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شمالی، 15 هزار هکتار منطقه حفاظت شده هراز که بین نور و آمل مشترک است و منطقه حفاظت شده جنگلی واز بخش چمستان با حدود 10 هزار هکتار و منطقه شکار ممنوع 400 هکتاری رزن بخش بلده توسط نیروهای محیط زیست شهرستان نور حفاظت می شود.
خبرنگار :‌ مهراب زکی پور کینجی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7078/1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.