به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از بابلسر،وی خواستار بازدید مستمر کارشناسان بهداشت از مراکز مرتبط با سلامت مردم از جمله عرضه کنندگان مواد غذایی شد و افزود: سلامت مردم در اولویت نخست امور قرار دارد، لذا در این راه هرگونه کم کاری و سهل انگاری به هیچ وجه قابل قبول نیست.
فرماندار بابلسر با بیان اینکه فرهنگ سازی در پیشگیری از بیماریها موجب کاهش هزینه های سلامت می شود،گفت:اعتباراتی که برای آموزش و پیشگیری از بیماری‌ها هزینه می‌شود، بسیار کمتر از اعتباراتی است که برای درمان صرف می‌شود.
اسد تصریح کرد: بهداشت و آموزش جزء لاینفک زندگی ما است و لذا باید برای افزیش بهداشت و سلامت تلاش همه جانبه صورت گیرد و در بحث آموزش قدرتمند و قوی وارد شویم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بابلسر با اشاره به 24آبان روز جهانی دیابت اظهار کرد: توسط 40 پزشک خانواده در سطح شهرستان هفت هزار و 306بیمار دیابت بالای 30 سال شناسایی شده است.
محسن نبی زاده با اشاره به اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است،گفت: در حال حاضر یکی از بیماری های شایعه دنیا سکته است.
وی افزود: متاسفانه سالانه 17میلیون نفر در دنیا دچار سکته مغزی و سالانه 6.5میلیون نفر بر اثر این بیماری فوت می کنند .
نبی زاده با اعلام اینکه در هر دو ثانیه یک نفر دچار سکته مغزی و هر 6ثانیه یک نفر در دنیا فوت می کند،عنوان کرد: 90 درصد عوامل این بیماری قابل پیشگیری است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بابلسر فشار خون بالا،عدم فعالیت بدنی،رژیم غذایی نامناسب،کلسترول بالا،چاقی،مصرف الکل و دخانیات و بیماری دیابت را از جمله عوامل سکته مغزی اعلام کرد .

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 786568
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.