به گزارش خبرنگار ایرنا در این اخطاریه آمده است : با نفوذ سامانه بارشی از امشب بارندگی از سمت غرب استان شروع می شود و روز یکشنبه 21 آبان با تقویت سامانه بارشی ابتدا نیمه غربی و بتدریج در نیمه شرقی استان شاهد تشدید بارش باران ، رعد و برق ، وزش باد ( گاهی نسبتا شدید ) و کاهش دما خواهیم بود که بارش در مناطق مرتفع به صورت برف خواهد بود.
مدیرکل هواشناسی مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : از عصر امروز شنبه سامانه ناپایدار جوی سراسر استان را فرا خواهد گرفت و مردم از ساعات بعد از ظهر شاهد کاهش دما همراه با بارش باران خواهند بود .
سید محمدرضا رضوی افزود : در مناطق کوهستانی کاهش دما محسوس را شاهد خواهیم بود و بارش ها هم در مناطق جلگه ای به صورت رگباری و همراه رعد و برق و وزش نسبتا شدید باد و در مناطق مرتفع و کوهستانی به صورت برف خواهد بود.
وی با تاکید بر این که بارش ها تا اواخر روز دوشنبه ادامه خواهد داشت ، گفت که در این مدت به طور میانگین دمای هوای استان 8 تا 10 درجه کاهش می یابد.
رضوی هشدار داد : در این مدت ضروری است شهروندان مازندرانی و مسافران در کنار رودخانه ها و در مناطق شیب دار مستعد احتمال وقوع سیلاب تردد و یا اقامت نکنند و دامداران و کشاورزان هم با احتیاط عمل کنند .
وی افزود : در محور های کوهستانی استان به دلیل بارش برف ، داشتن وسائل ایمنی مانند لباس گرم ، باک بنزین پر و زنجیر چرخ الزامی است .
مدیرکل هواشناسی مازندران شرایط دریای خزر را هم برای روزهای آینده مواج توصیف کرد و گفت : هرگونه فعالیت دریایی در این مدت در دریای خزر خطرناک خواهد بود .
دریای خزر هم اکنون در فصل صید ماهیان استخوانی قرار دارد و حدود چهار هزار و 500 صیاد به روش پره در آب های ساحلی مشغول صید ماهی سفید ، کفال ، کپور و دیگر گونه های ماهیان استخوانی هستند .
بر اساس پیش بینی های هواشناسی مازندران ، از روز سه شنبه با خروج سامانه بارشی ، آسمانی صاف و آفتابی برای مازندران پیش بینی می شود و دمای هوا روند افزایشی خواهد گرفت .
هم اکنون مرکز استان با 20 درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین و بلده با 8 درجه سانتی گراد سردترین نقطه مازندران هستند .
امروز دمای هوای استان در گرم ترین ساعت در مناطق جلگه ای به حدود 20 درجه و منطق کوهستانی حدود 12 درجه می رسد .
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.