به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی روز شنبه در حاشیه آئین افتتاح نمایشگاه کتاب ساری در گفت و گو با خبرنگاران افزود : رشد فرهنگی نیازمند مطالعه و تحصیل علم و توسعه دانش است که باید در این زمینه سبقت آفرین باشیم.
وی با تاکید بر این نکته که حرکت در مسیر سعادت و فرهنگ غنی کشور و منطقه از الزامات مدیریت و حکومت است ، گفت : اقدامات مدیریتی و فرهنگی در جامعه باید به گونه ای باشد که کتاب و کتابخوانی به جایگاه واقعی خود دست پیداکند.
استاندار مازندران افزود : برای داشتن جامعه ای سالم ، باید روح و جسم و فکر افراد مورد توجه قرار گیرد که در این مسیر توجه به روح از طریق عبادت ، جسم از طریق ورزش و فکر هم با مطالعه و کتابخوانی میسر می شود.
وی ادامه داد : با پیشرفت و بالندگی افراد از طریق تغذیه جسم و روح است که جامعه امیدوار به توسعه می شود و رشد فکری تنها از این مسیر امکان تحقق دارد.
اسلامی ضمن تاکید بر تشویق فرهنگ کتابخوانی در جامعه در همه سطوح و با توسل به تمامی ابزارهای فرهنگی موجود ، گفت : مطالعه لازمه اندوختن و تولید دانش است و با دانش ، دسترسی به فناوری و کاربرد آن امکان پذیر می شود و کار کردن با فناوری نیز به مهارت ختم می شود و به طور طبیعی در زندگی اثرگذاری خواهد کرد.
استاندار مازندران خاطر نشان کرد : برنامه های مدیریتی در مازندران در جهت توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید در این مسیر باشد و با این اولویت ، برنامه ریزی صورت گیرد.
بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب ساری روز شنبه با شرکت 45 ناشر کشوری و استانی و نمایش بیش از 15 هزار عنوان کتاب در مجتمع فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ساری آغاز به کار کرد.
کتاب های عرضه شده در این نمایشگاه که به مناسبت هفته کتابخوانی برپا شده و تا 27 آبان ماه ادامه دارد با تخفیف 20 تا 40 درصد به فروش می رسد.
خبرنگار : فاطمه رحمتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
3009/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.