به گزارش ایرنا ، رئیس سازمان بسیج اساتید و طلاب کشور دراین آئین گفت :‌ امروز مهم ترین عاملی که سبب گردهم آمدن همه مسئولان و مردم ولایت مدار در جوار این امامزاده (ع ) و درنهایت قوام و دوام اسلام شد ، مساله اهل بیت عصمت وطهارت (ع ) است.
حجت الاسلام عبدالعی گواهی افزود :‌‌اگر غیراز این بود، با گذشت بیش از هزار و 400 سال از شهادت سید الشهدا (ع ) اکنون شاهد حضورحدود 4 میلیونی زائر با پای پیاده به کربلای معلی نبودیم .
وی اظهارداشت :‌ حیات دنیوی و اخروی بشر در دنیای اسلامی ریشه در اهل بیت (ع ) دارد و اگر بدنبال سعادت دنیا ، آخرت ، سربلندی ، عزت و بزرگی هستیم باید به اهل بیت (ع ) عشق بورزیم و ایمان داشته باشیم .
نمایندگی ولی فقیه درسپاه محمد رسوالله (ص ) تهران گفت : اینکه با گذشت بیش از 10 قرن مردم علوی تبار مازندران امامزاده حضرت سلطان محمد کیا (ع ) به عنوان پیشقراول ، مدافع امیرالمومنین (ع ) و فرزندان او می دانند و درکنار این امامزاده از حریم اهل بیت (ع ) دفاع می کنند نشان از غیرت دینی آنان دارد و هزاران سال دیگر نیز چنین ارزشهایی را خلق خواهند کرد.
وی تصریح کرد :‌همه ایادی استکبارغرب باید بدانند باورها ،‌ارزش ها و ایمان ملت انقلاب اسلامی ایران به اهل بیت (ع ) پیوند خورده است و در سایه الطاف الهی روز به روز به عزت ، شکوه ، و اقتدار این ملت و نظام اسلامی افزوده می شود.
14 آبان سال 243 هجری شمسی برابر با 25 رمضان سال 250 هجری قمری روز بیعت مردم مازندران با حسین بن زید علوی بوده است و در چنین روزی نخستین حکومت علویان ایران در تبرستان به طور رسمی شکل پیدا کرد.
حسن بن زید ملقب به 'داعی کبیر' که در ری زندگی می کرد ، توسط امام زاده سلطان محمد کیا به کجور دعوت شد. او ابتدا در 25 ماه رمضان وارد سعیدآباد(مرزن آباد کنونی) شد و پس از بیعت مردم آن منطقه در 27 رمضان در کجور و روستای صالحان سکنی گزید.
بقعه امامزاده سلطان محمد کیا (دبیرصالحانی ) در روستای صالحان بخش تاریخی و کوهستانی کجور نوشهر واقع است.
حسین بن زید نیز داماد امامزاده سلطان محمد کیا بود. این بزرگواران هر دو از نسل امام حسن مجتبی (ع ) هستند و امامزاده محمد کیا (دبیرصالحانی ) مدتی وزیر حسن بن زید بود.
بخش تاریخی و کوهستانی کجور با جمعیتی دست کم 12 هزار نفر ، دارای 62 روستا و 2 شهر است که در فاصله حدود 75 کیلومتری جنوب شرقی نوشهر قرار دارد.
خبرنگار :‌مهراب زکی پور کینجی **انتشاز دهنده:محسن حسن نیا
7078 /1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.