موسی قاسم پیشه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد : عملکرد درآمدهای عمومی استان شامل درآمدهای مالیاتی مستقیم و غیرمستقیم و سایر درآمدها طی هفت ماهه سالجاری نسبت به هفت دوازدهم قانون بودجه 96 ، معادل 82 درصد تحقق داشت.
دبیر ستاد درآمداستان افزود : 6 هزار و 736 میلیارد ریال از این میزان به وصولی درآمدهای مالیاتی استان اعم ازمالیاتهای مستقیم و غیرمستقیم تعلق دارد .
نماینده وزیر اقتصاد و دارایی در مازندران بیان کرد : این میزان درآمد مالیاتی رشد هفت و نیم درصدی نسبت به مدت مشابه سال 95 را نشان می دهد .
قاسم پیشه همچنین گفت : سایر درآمدهای غیر مالیاتی استان مازندران هم از ابتدای سال تا کنون رشد 11.7درصدی داشته است .
وی افزود : درآمد نیروی انتظامی ، استاندارد و صنعت بیشترین میزان درآمد های غیر مالیاتی استان را تشکیل می دهند .
دبیر ستاد درآمد استان با اشاره به اینکه بر اساس گزارش ها 20 درصد مالیات کشور به فرارمالیاتی تعلق دارد، افزود : راه اندازی سامانه جامعه مالیاتی می تواند در کاهش فرار مالیاتی بسیار تاثیر گذار باشد .
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران دلیل تعویق راه اندازی این سامانه که از 10 سال پیش طرح آن کلید خورده است اظهار داشت : در مرحله اجرا این سامانه از نظر نرم افزاری با اشکالاتی مواجه بود که اکنون در مرحله بروز رسانه نرم افزاری برای عملیاتی شدن است .
قاسم پیشه همچنین گفت : تاکنون از طریق تراکنش های بانکی توانستیم بسیاری از کسری ها و فرار های مالیاتی را پیگیری کنیم .
به گفته وی درآمد عمومی مصوب سال 96 استان مازندران که باید اخذ شود ، 15 هزار و 658 میلیارد ریال است که از این میزان 13 هزار و 366 میلیارد ریال درآمد مالیاتی و باقی سایر درآمد ها است .
خبرنگار : رضاغلامی**انتشا ردهنده: محسن حسن نیا
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.