به گزارش ایرنا، بیمارستان جایگزین بهشهر از سال 87 در بهشهر کلنگ زنی شد و تزریق اعتباربه صورت قطره چکانی و در برخی از سال ها با قطع اعتبار، در آستانه 10 سالگی است و این در حالی است که بیمارستان 70 ساله امام خمینی(ره) بهشهر به عنوان بیمارستان فرسوده این شهر نفس های آخر خود را می کشد و با تعمیرات و نوسازی به خدمات رسانی خود ادامه می دهد.
بیمارستان امام بهشهر تنها بیمارستان دولتی این شهرستان در بخش های مختلف جراحی، کودکان، جراحی، اورژانس و غیره فعال است.
بیمارستان جایگزین بهشهر که به نام خاتم الانبیاء نامگذاری شده با هدف جایگزین‎شدن بیمارستان دولتی امام خمینی (ره) در زمین اهدایی مرحوم موسی خان اشرفی از خیران بهشهری در حال ساخت است.
* تخصیص اعتبار 23 میلیارد تومانی برای اتمام بیمارستان نیمه تمام جایگزین بهشهر
معاون وزیر راه و شهرسازی از تخصیص اعتبار 23 میلیارد تومانی برای اتمام بیمارستان نیمه تمام جایگزین بهشهر خبر داد و گفت: نقدینگی لازم فراهم شده تا هرچه زودتر شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم.
محمد جعفر علیزاده، چهارشنبه شب در جلسه بررسی وضعیت بیمارستان جایگزین بهشهر افزود: با توجه به اینکه زمان این پروژه طولانی و بلندمدت شده تلاش داریم تا با تزریق مناسب اعتبار در سال جاری شاهد افتتاح و بهره برداری از این بیمارستان و خدمات دهی مناسب به شهروندان باشیم.
وی ادامه داد: این بیمارستان از 160 تختخوابی به 220 تختخواب افزایش یافته و با این افزایش تخت، تا سال های سال می تواند نیاز این شهرستان و شرق استان مازندران را برطرف کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی، با اعلام اینکه بخش های تخصصی مورد نیاز همچون داخلی، جراحی با 6 اتاق عمل، زنان و زایمان، کودکان و نوزادان برای این بیمارستان در نظر گرفته شده خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه این بیمارستان در راه شریانی و موقعیت مکانی مناسب در جاده سراسری است 30 تخت مراجعات ویژه برای آن در نظر گرفته شده است.
علیزاده ادامه داد: افتتاح این بیمارستان از اولویت های مهم ما است و با رفع مشکلات نقدینگی، رفع مشکل پروانه ساختمان بیمارستان، اختصاص اعتبارات لازم برای تاسیسات آب، برق و گاز ظرف هفته آینده، مشکلی در این بخش نخواهیم داشت.
وی گفت: با افتتاح بیمارستان 217 تختخوابه چالوس و بیمارستان آمل، اکنون اولویت مهم ما افتتاح و بهره برداری از بیمارستان جایگزین بهشهر است که با قوت در حال ساخت و ساز است.
**دولت تدبیر و امید در سلامت و بهداشت، گوی سبقت را ربوده است
امام جمعه بهشهر هم با اعلام اینکه باید توسعه همه جانبه مورد توجه مسؤولان باشد، گفت: خدمات انجام شده در بهداشت و درمان بی نظیر است و دولت تدبیر و امید در سلامت و بهداشت، گوی سبقت را ربوده است.
حجت الاسلام سید عربعلی جباری در این نشست افزود: بیمارستان جایگزین بهشهر با نام ' خاتم الانبیا' می تواند منشاء خدمات رسانی و مثمر ثمر برای شهرستان بهشهرباشد.
فرماندار بهشهر هم با اشاره به پیشرفت 80 درصدی بیمارستان جایگزین بهشهر گفت: با برنامه ریزی انجام شده و اختصاص اعتبار مناسب، این بیمارستان تا پایان سال مالی امسال افتتاح می شود.
سید خالق سجادی اظهار کرد: با اتمام ساخت و ساز این بیمارستان، تجهیز این بیمارستان بر عهده بهداشت و درمان است که با تجهیز و راه اندازی ان، خدمات رسانی مناسبی به افراد ارائه می شود.
** هزینه 40 میلیارد تومانی برای بیمارستان جایگزین بهشهر
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر هم در سخنانی گفت: تاکنون 40 میلیارد تومان برای ساخت این بیمارستان هزینه شده و امیدواریم با افتتاح این بیمارستان، خدمات مناسبی به شهروندان ارائه شود.
محمدتقی صالح طبری افزود: تلاش برای اتمام این بیمارستان در کنار ساختمان مراکز درمانی در دست ساخت، کلینیک تخصصی طوبی و مرکز پیام شهرستان با قوت در دستور کار است تا خدمات بیشتری در حوزه بهداشت و درمان ارائه شود.
شهرستان 168 هزارنفری بهشهر در شرق مازندران واقع شده دارای یک بیمارستان دولتی، بیمارستان تخصصی زنان و زایمان تامین اجتماعی و 2 بیمارستنان خصوصی است.
خبرنگار: مریم نظری**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
/ 7332/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.