به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیدعلی قاسمی روز پنجشنبه در همایش تجلیل از نخبگان پرورشی و فرهنگی مازندران در ساری افزود :
مازندران در حالی در این رتبه بالا قرار دارد که به لحاظ جمعیت دانش آموزی دهمین استان کشور هستیم .
وی به کسب پنج مدال طلا و یک نقره توسط 12 دانش آموز اعزامی استان به المپیادهای علمی اشاره کرد و یکی از علل مهم موفقیت دانش آموزان مازندرانی را برنامه های فرادرسی و فرامتنی دانست که موجب افزایش مشارکت و نشاط آنان شده است .
قاسمی به مشارکت بیش از 50 درصدی دانش آموزان مازندران در برنامه های خارج از کلاس طی چهار سال دولت تدبیر و امید اشاره و تاکید کرد : طی یک سال گذشته بیش از از 270 هزار نفر از دانش آموزان این استان در برنامه های مختلف فرهنگی و پرورشی شرکت کردند و بیش از چهار هزار نفر از آنان در مسابقات و جشنواره ها و برنامه های مختلف صاحب رتبه شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت : از این تعداد دوهزار و 400 نفر صاحب رتبه اول تا سوم استانی و 170 نفر صاحب رتبه اول تا سوم کشوری شدند.
** لزوم همکاری مجلس، دولت و تمام دستگاه ها در انجام تکلیف نظام آموزشی
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت : کار آموزشی متخص یک دستگاه نیست و برای انجام تکلیف ، بدرستی در مسیر توسعه و سازندگی مملکت نیاز به همکاری همگان از دولت و مجلس تا شهرداری ها و بقیه دستگاه ها لازم است.
علی اصغر یوسف نژاد افزود : احیای نظام پرورشی از ضرورت ها و مکمل نظام آموزشی کشور بود زیرا دلیل و اساس انقلاب نظام پرورشی است، ورودی دانشگاه های ماخروجی نظام آموزشی است که می تواند افراد تاثیرگذاری تحویل جامعه دهد.
وی با انتقاد از برخی کم لطفی ها در نظام توزیع اعتبارات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در بخش فرهنگی گفت : به رغم کمبود اعتبارات، نظام پرورشی و مسایل فرهنگی در آموزش و پروش مازندران به نسبت کشور به استناد بسیاری موفقیت ها در عرصه های مختلف قابل دفاع است.
یوسف نژاد مشارکت مردمی در استان مازندران را در زیرساخت های آموزشی و ساخت و ساز مدارس و نیز همکاری اولیای دانش آموزان مثال زدنی برشمرد و افزود: این نشانه رشد فرهنگی استان است.
وی هزینه کردن در نظام آموزش و پرورشی را یک سرمایه گذاری اساسی با سودآ‌وری بزرگ و چندین برابر در آینده برای مملکت برشمرد.
در این مراسم از نخبگان پرورشی استان با محوریت آموزش و پرورش شرق و مرکز مازندران و دانش آموزان و معاونت های فرهنگی هر شهرستان تجلیل شد.
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.