به گزارش خبرنگار ایرنا ، اسفندیار عشوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : یکهزار و 600 میلیارد ریال از این بدهی مربوط به بانکهاست و 2 هزار و 500 میلیارد ریال هم بدهی به سازمان عمران و یکهزار میلیارد ریال به تامین اجتماعی است.
وی از سه برابر شدن پرسنل شهرداری در طول چهار سال گذشته خبر داد و گفت که نیروهای شهرداری ساری از یکهزار و 700 نفر در چهار سال پیش هم اکنون به پنجهزار نفر رسیده است .
این عضو شورای شهر ساری یکی از تبعات افزایش نیروی انسانی در شهرداری را افزایش هزینه جاری این نهاد برشمرد و افزود : با رشد سه برابری نیروی انسانی در شهرداری ، ماهانه تعهد مالی حدود 100 میلیارد ریال برای حقوق پرسنل ایجاد شد و چون شهرداری از عهده تعهد برنیامد ناچار شد حقوق پرسنل را تا میزان 10 میلیون ریال کاهش دهد.
** تحقق 50 درصدی درآمدهای پیش بینی شده
عضو کمیسیون عمران شورای پنجم شهر ساری همچنین از محقق نشدن درآمدهای پیش بینی شده برای شهرداری در سال جاری خبر داد و گفت : درآمد امسال شهرداری ساری چهار هزار و 270 میلیارد ریال پیش بینی شد که تاکنون تنها یکهزار و 100 میلیارد ریال محقق شده و تا پایان سال هم به نظر می رسد این مبلغ به 2 هزار و 500 میلیارد ریال بیشتر نرسد.
وی افزود : بخشی از درآمد شهرها از محل عوارض ارزش افزوده توسط دولت دریافت و به شهرداری ها پرداخت و بخش دیگر درآمد از محل ساخت و ساز تامین می شود و درآمد پایداری خارج از دریافت عوارض نداریم.
عشوری گفت : شهرداری در گذشته درآمدی از محل مساعدت بانک ها، مخابرات و برخی دستگاهها داشت که امروز آن درآمدها با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و قوانین موجود، دیگر وجود ندارد.
** بی هویتی شهری
عضو کمیسیون عمران شورای شهر ساری همچنین با انتقاد از اینکه برخلاف اصفهان و یزد چیزی از معماری و فرهنگ ساری باقی نمانده ، گفت : حتی فضای گردشگری نیز باید با تکیه بر معماری کهن تعریف شود.
این عضو شورای پنجم شهر با بیان اینکه مازندران تنها اسم مقصد گردشگری را یدک می کشد ، افزود : شهرداری های مازندران برخلاف اصفهان و یزد از محل گردشگری هیج عوایدی ندارند ، چرا که سواحل استان در دست بخش خصوصی یا دولتی است و در کنار این باید دید مشکل از کجاست که گردشگران این شهر حتی آب معدنی را نیز با خود به همراه می آورند.
عشوری با تاکید بر اینکه مطابق تعاریف استاندارد باید زیرساخت لازم گردشگری را تعریف کرد، گفت : با توجه به قرارگرفتن مازندران در مسیر مشهد، گردشگری هدف مناسبی است اما شهرداری به تنهایی نمی تواند ساری را مقصد گردشگری تعریف کند.
وی با اشاره به بالا رفتن میزان ترافیک به دلیل برخی اقدامات غیرکارشناسانه و بلندمرتبه سازی ها در نقاط حساس و پرتردد ساری، گفت : برخی خیابان های این شهر مطابق با استاندارد 20 تا 30 سال قبل ساخته شدند اما ما امروز بدون رعایت اصول، ساختمان های نامنظم می سازیم.
عضو کمیسیون عمران شورای پنجم شهر ساری با بیان اینکه تراکم فروشی منظر شهری را دچار مشکل می کند، افزود: در حال حاضر طرح های تصویبی مرتبط با این مساله، در طرح جامع لازم است.
عشوری با اشاره به دورنمای 1405 که در آن پیش بینی شده بیش از 400 هزار نفر در محیط شهری ساری زندگی خواهند کرد، گفت: ساری نیازمند شهرک های مسکونی با امکانات کامل در اطراف شهر است.
گلایه مردم در زمینه ترافیک شهری، طولانی شدن روند پروژه ها، نبود جای پارک و پارکینگ و کمبود تجهیزات بازی برای کودکان از دیگر نکاتی بود که عشوری به آن اشاره کرد.
خبرنگار : فاطمه رحمتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
3009/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.