به گزارش خبرنگار ایرنا ، هادی درفشی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح 6 واحد مسکونی برای خانوارهای دو معلول شهرستان نکا در شرق مازندران افزود : اکنون نیز حدود 6 هزار وحد مسکونی برای خانوارهای دارای دو معلول در کشور در دست ساخت است.
وی آمار خانواده های دارای دو عضو معلول در کشور را 11 هزار خانوار اعلام کرد.
ساخت مسکن برای خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر در کشور با مشارکت بنیاد مسکن ، بهزیستی ، حساب صد امام (ره) و خیران انجام می شود.
معاون بنیاد مسکن کشور ساخت مسکن برای خانوارها دارای عضو معلول را از برنامه های جدی این بنیاد معرفی کرد و گفت : در عین حال بنیاد وظیفه ساخت مسکن برای دیگر اقشار محروم جامعه را هم بر عهده دارد که سالانه 200 هزار واحد مسکن برای این افراد در سراسر کشور ساخته و تحویل می شود.
وی توجه به بافت روستایی و اجرای طرح هادی را هم از دیگر ماموریت های بنیاد مسکن برشمرد و افزود : در کل در کشور 38 هزار روستای بالای 20 خانوار داریم که در 96 درصد این روستاها مراحل اولیه اجرای طرح هادی مانند نقشه برداری و برنامه ریزی انجام شده است.
درفشی با اعلام این که تاکنون 16 هزار روستای کشور از طرح هادی بهره مند شده اند ، گفت که سالانه سه هزار روستا در کشور در برنامه اجرای طرح هادی قرار می گیرند.
به گزارش ایرنا ، واحدهای مسکونی برای 6 خانوار دارای دو معلول شهرستان نکا در روستای ' زرندین سفلی ' واقع در پنج کیلومتری جنوب شهر نکا ساخته و تحویل شده است.
به گفته مسئولان محلی برای ساخت این واحدها چهار میلیارد و 180 میلیون ریال از سوی بنیاد مسکن ، خیران ، بهزیستی و آورده افراد هزینه شده است.
استان مازندران بر اساس آمارهای رسمی دارای بیش از 400 خانوار دارای دو معلول است .
خبرنگار : مریم نظری ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7332/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.