به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی این بیمارستان ، بیمار 70 ساله به خاطر مشکلات تنفسی بستری شد که پس از بررسی های به عمل آمده ، روده بزرگ وی با عمل جراحی سه ساعته اقدام به صورت کامل از بدنش خارج شد.
همچنین در این عمل جراحی برای بیمار بازسازی گوارشی انجام و وی پنج روز پس از انجام جراحی با توجه به بازیابی سلامتی و بهبودی امروز از بیمارستان مرخص شد.
دکتر رامین نصرتی فوق تخصص جراحی قفسه سینه که این جراحی را انجام داد گفت : در یک انسان معمولی متوسط طول روده بزرگ 160 سانتی متر و متوسط وزن آن یک کیلو و 800 گرم است ولی در این بیمار طول روده به 240 سانتی متر و وزن آن به هشت کیلو گرم رسیده بود و این وضعیت باعث نارسایی تنفسی همچنین اختلال در زندگی بیمار شده بود.
وی علت بزرگ و سنگین شدن روده بزرگ را طیف وسیعی از بیماری های مادر زادی و بیماری های اکتسابی اعم از یبوست های طولانی مدت دانست و افزود که در بسیاری از موارد سرنوشت چنین بیمارانی به عمل جراحی می انجامد.
روده بزرگ یا در اصطلاح پزشکی ' کولون ' از شایع ترین محل های بروز سرطان های گوارشی است و به همین دلیل پزشکان متخصص با توجه به اهمیت تشخیص زود هنگام جهت دستیابی به درمان کامل و مناسب ، انجام کولونوسکوپی را در سنین بالای 50 سال پیشنهاد می دهند.
کولونوسکوپی این امکان را هم به پزشک می دهد تا وضعیت هایی مانند خونریزی گوارشی ، مشکلات در اجابت مزاج و یا یبوست را بررسی کند .
دکتر نصرتی با اشاره به بروز تنبلی روده بزرگ در سنین بالا ، از مصرف سبزیجات و میوه به عنون بهترین روش در پیشگیری از این عارضه یاد کرد.
وی به شهروندان توصیه کرد تا ضمن جدی گرفتن علائم عارضه های گوارشی بویژه یبوست ، این فرصت را به خودشان بدهند تا پزشکان متخصص مشکلاتشان را بررسی کرده و اقدامات لازم را جهت رفع آنها انجام دهند.
خبرنگار : زینب حبیب پور گودرزی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7328/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.