به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دادگستری مازندران ، حجت الاسلام اسدا... جعفری افزود که رفع تصرف بیش از 47 هکتار از این اراضی به ارزش بیش از 270 میلیارد ریال از طریق اجرای احکام صادر شده ، صورت گرفته است .
وی پرونده های تشکیل شده برای رفع تصرف این میزان زمین را 47 فقره اعلام کرد.
دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال مازندران گفت که رفع تصرف از بیش از 84 هکتار از زمین ها نیز از طریق تبصره ذیل ماده 55 قانون جنگل ها و با تشکیل 575 فقره پرونده صورت گرفت .
وی ارزش این زمین ها را بیش از 600 میلیارد ریال اعلام کرد.
بر اساس ماده 55 قانون حفظ و بهره برداری از جنگل ها و مراتع هر گونه تجاوز به جنگل ها و مراتع و بیشه‌ها و اراضی جنگلی ملی شده ممنوع است و وزارت کشاورزی و منافع طبیعی مکلفند افرادی را که اصرار بر تصرف این گونه اراضی دارند به دادگاه معرفی کنند.
همچنین بر اساس این ماده بهره‌برداری از جنگل ها و مراتعی که جزء مستثنیات مالکین‌شناخته می‌شود باید فقط برای تعلیف دام و مورد استفاده قرار بگیرد و ‌تبدیل این قبیل مراتع به منظور استفاده دیگر تنها بر اساس طرحی که به تصویب وزارت کشاورزی و منابع طبیعی می‌رسد ، مجاز خواهد بود.
دادستان ساری گفت : صیانت از جنگل مازندران نیاز به توجه ویژه مسئولان کشوری دارد و دراین خصوص باید نسبت به رفع کمبودها و نواقص موجود از حیث منابع انسانی یا بودجه و تجهیزات مربوطه اقدام کنند.
وی افزود : دستگاه قضایی با حساسیت به پرونده های متجاوزین به حقوق عامه به ویژه جنگل در شعب ویژه رسیدگی و با مجرمین برخورد قاطع می کند .
خبرنگار : فاطمه رحمتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
3009/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.