مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد از رشد ۴۸ درصدی فعالیتهای تجاری در بنادر امیرآباد و نکا خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری ،علی خدمتگزار گفت: عملکرد بنادر امیرآباد و نکا از ابتدای سال جاری تاکنون با تخلیه و بارگیری یک میلیون و ۷۳۳ هزار و ۴۴۸ تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی از رشد ۴۸ درصدی برخوردار بود و از این میزان تخلیه انواع کالاها با رشد ۹۹ درصدی از ۷۳۰ هزار و ۴۶ تن در سال گذشته به یک میلیون و ۴۵۳ هزار و ۵۵۲ تن رسید.

این مسئول همچنین به رشد ۳۳ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بندر امیرآباد اشاره کرد و یادآور شد : از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه میزان یک میلیون و ۵۴۰ هزار و ۸۵۸ تن انواع کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در ادامه به رشد چشمگیر فعالیتهای تنها بندر نفتی استان مازندران در ۷ ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت : در این مدت فعالیتهای تجاری بندر نفتی نکا با رشد ۱۰۴۰ درصدی از ۱۶ هزار و ۸۹۸تن در سال گذشته به ۱۹۲ هزار و ۵۹۰ تن رسید.

 خدمتگزار همچنین از رشد ۳۱۴ درصدی حمل ریلی در بندر امیرآباد اشاره واز  جابه جابی  ۴۴۷ واگن در این بندر خبر داد وهمچنین به رشد ۲۷ درصدی حمل جاده ای از ابتدای سال جاری تا کنون اشاره کرد و گفت: ۷۱ هزار و ۵۱۵ دستگاه کامیون برای حمل انواع کالاهای تجاری به اقصی نقاط کشور تردد کردند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در مهر ماه امسال صادرات انواع کالاهای معدنی در بندر امیرآباد با ۱۳۹ درصد رشد به ۴۰هزار و ۷۸۸ تن رسید.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اعلام این خبر گفت : در مهر ماه امسال با ورود و خروج ۱۲۸ فروند کشتی به میزان ۲۴۶هزار تن انواع کالا در این بندر بارگیری شد .

 خدمتگزار در ادامه به رشد ۵۲ درصدی تخلیه انواع کالاهای تجاری در این بندر اشاره کرد و بیان داشت: در مهر ماه امسال میزان ۲۲۰ هزار و ۷۹۹ تن انواع کالا از این بندر به اقصی نقاط کشور ارسال شد.

وی همچنین از صادرات ۳۰ هزار و ۸۵۹ تن انواع کالاهای ساختمانی به مقصد کشورهای حاشیه شمالی دریای خزر خبر داد و گفت؛ بنادر آکتائو ، آستاراخان ، ترکمنباشی ، ماخاچ کالا و آرمادا از مهم ترین مقاصد کالاهای صادراتی این بندر هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.