به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر سید محمدرضا بهشتی شامگاه دوشنبه در مراسم حماسه حسینی که از سوی انجمن فرهنگ و تمدن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد ، افزود : اگر یک قیامی خالص باشد ، جهان را تکان می دهد و متحول می سازد و قیام امام حسین(ع) جلوه بارزی از چنین قیامی بوده است.
وی اظهار داشت : امام حسین (ع) در روز عاشورا به دنبال آن نبود که به هر قیمتی پیروز شود ، بلکه با بهره گیری از یک راه صحیح و درست ، مسیر حق را دنبال کرد و پیام خود را به تمام جهانیان رساند.
استاد فلسفه دانشگاه تهران گفت : این که امروز بعد از 1400 سال ما در این مکان جمع شدیم و از قیام این مرد بزرگ صحبت می کنیم نشان از اثربخشی حماسه عاشورا دارد که فرهنگ را در نوردید.
وی افزود : امروز وظیفه اصلی ما این است که قیام عاشورا را به خوبی درک کنیم و به این باور برسیم که در شرایط حساسی که حق و شبه حق با هم مخلوط شده است ، چه تصمیمی اتخاذ کنیم که شرمسار تاریخ نباشیم.
بهشتی گفت : امروز باید از کسانی سخن بگوئیم که نگذاشته اند پیام شهدای دشت نینوا در بیابان های کربلا دفن شود و در آن خفقان مطلقی که حکومت یزید حاکم کرده بود ، امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) با ایراد خطبه های تاریخی این پیام را به گوش همگان رسانده اند.
وی افزود : اشتباه بسیار بزرگ حکومت یزید این بوده که فکر می کرد با گرداندن اسرای کربلا در شهرهای مختلف در مردم ایجاد رعب و وحشت می کند ، اما این اتفاق حادث نشد ، بلکه پیام روشنگری شهدای دشت نینوا در جهان طنین انداز شد.
فرزند ارشد شهید بهشتی اظهار داشت : تجربه تاریخی نشان داده است که خونی که بناحق و با ظلم ریخته شود ، صفحه تاریخ را می لرزاند و اثرات آن در کل جهان طنین انداز خواهد شد.
وی افزود : امیدواریم جوانان و دانشجویان تحصیل کرده ما با مطالعه کتاب های معتبر تاریخی به حقایق واقعی قیام عاشورا پی ببرند.
بهشتی توضیح داد : همه ما باید بدانیم که امام حسین(ع) مشکل مالی نداشت ، بلکه زندگی اش تامین بود و باید بدانند که او به خاطر مال و مقام دست به چنین قیامی نزد ، بلکه حتی نام و نان خود را هم فدای عقیده خود کرد.
خبرنگار : فریبرز سیفی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7343/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.