احد جاودانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این همایش با هدف ترویج فرهنگ زیست محیطی در جهت مقابله با تهدیدات انسانی متوجه طبیعت به مدت یک روز در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری برگزار می شود.
وی افزود: برگزاری نمایشگاه آثار هنری مرتبط با حفظ طبیعت، نمایش فیلم 'مادرکشی' با موضوع برخورد انسان با طبیعت و نقش مخرب آن، نقد و بررسی کتاب 'جامعه و تغییرات آب و هوا' با حضور نویسندگان کتاب و منتقدان دانشگاهی از برنامه های این همایش یک روزه است.
جاودانی ادامه داد: معرفی و تجلیل فعالان عرصه محیط زیست و منابع طبیعی و اهالی فرهنگ و هنر اعم از نویسنده، شاعر، خبرنگار، عکاس، فیلم ساز، نقاش و کاریکاتوریست، سمن های اجتماعی و فعالان محیط زیست از دیگر برنامه های همایش زیست وران بوم ایران است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر از 'الن ووسالو' بانوی فنلاندی ساکن مازندران معروف به مادر درنا، تجلیل از قاضی که حکم قضایی وی کاشت نهال بود، تجلیل از مردی که ١٠ کیلومتر نهال انجیر را در طول جاده شهر گلوگاه کاشت و نیز جوان مخترع دستگاه ساحل روب را از دیگر برنامه های این همایش عنوان کرد.
خبرنگار: فاطمه رحمتی***انتشاردهنده: محسن حسن نیا
/1899/3009
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.