به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران ، " محمد اسماعیل ابراهیم زاده " مدیرعامل شرکت گاز استان ، درباره دستورالعمل‌های ایمنی برای مصرف‌کنندگان گاز طبیعی گفت: رگلاتور و کنتور نصب شده از طرف شرکت گاز مازندران در منازل بر اساس نیاز و استاندارد بوده و حجم گاز و ظرفیت آن نیز دارای حد معین است.
وی افزود: با توجه به این موضوع چنانچه شهروندان به گاز یا انشعابات بیشتری نیاز دارند باید در مرحله اول شرکت گاز مازندران را در جریان امر قرار داده و از دستکاری بدون اطلاع این وسایل خودداری کنند؛ چرا که چنین کاری ریسک وقوع خطر را به شدت افزایش می‌دهد.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه هر وسیله گازسوز باید به یک شیر مستقل وصل شود، افزود: استفاده از یک شیر و گرفتن انشعاب از آن برای چند وسیله گازسوز غیراستاندارد و ممنوع است.
ابراهیم زاده با تاکید بر اینکه شیرهایی که مورد استفاده نیست باید با درپوش مسدود شود، گفت: هر وسیله گازسوز نظیر بخاری و آبگرمکن نیازمند دودکشی مستقل با کلاهک H شکل است.
وی از مشترکین خواست محل اتصال وسیله گازسوز با دودکش را هرچند گاه مورد بازدید قرار داده و از اتصال محکم آن مطمئن شوند.
ابراهیم زاده با تاکید بر اینکه محل عبور دودکش یا وسایل گازسوز از شیشه‌های پنجره نباید مستقیما با شیشه در تماس باشد گفت: در صورت تماس دودکش با شیشه امکان شکسته‌شدن شیشه بر اثر افزایش حجم ناشی از حرارت دودکش یا عوامل دیگر وجود دارد که این امر ممکن است سبب بروز حوادث ناگواری شود.
وی فاصله عبور دودکش از پنجره را حداقل یک متر دانست و گفت: این فاصله به این دلیل است که گاز خروجی دوباره وارد فضای اتاق نشود.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران با تاکید بر اینکه کلاهک دودکش بخاری نیز به شکل دوره‌ای باید مورد بازدید قرار گیرد، گفت: باید بررسی شود که این کلاهک در جای خود قرار گرفته باشد و توسط باد و طوفان جابجا نشده باشد .
ابراهیم زاده افزود: در صورتی که کلاهک در جای خود نبود باید آن را در جای خود قرار داد چرا که نبودن کلاهک دودکش سبب وارد شدن اجسام خارجی و همچنین برف و باران به فضای داخل دودکش شده و احتمال انسداد آن را افزایش می‌دهد.
به گفته مدیرعامل شرکت گاز مازندران ، انسداد دودکش سبب جلوگیری از خروج محصولات احتراق و در نتیجه سوختن ناقص وسیله گازسوز و گازگرفتگی ساکنان خواهد شد.
ابراهیم زاده با اشاره به جزئیات پوشش بیمه جانی و مالی مشترکین خانگی گاز طبیعی در مقابل حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی گفت: کلیه مشترکین گاز خانگی تحت پوشش بیمه پارسیان قرار دارند لذا درصورت بروز هرگونه حادثه ناشی از گاز طبیعی، به ادارات گاز مربوطه مراجعه و نسبت به اعلام حادثه اقدام نمایند.
وی در خاتمه اظهار داشت :امیدواریم با مشارکت و همکاری مشترکین محترم در استفاده ایمن از گاز طبیعی شاهد حوادث ناگوار از مصرف گاز طبیعی نبوده و با مصرف بهینه علاوه بر صرفه جویی نقش بسزایی در اقتصاد خانواده داشته باشیم.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 760426
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.