مسعود هنردوست روز یکشنبه در نشست توجیهی بخشداران مازندران در مجتمع بانک کشاورزی بابلسر افزود: از مجموع 20 میلیون و 250 هزار نفر واجد شرایط این نوع بیمه در کشور تاکنون 6 میلیون نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار گرفتند که 35 درصد جامعه هدف را تشکیل می دهند.
وی اظهارداشت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص بازنشسته پیش از موعد بیمه شدگان این صندوق با 70 سال سن و 10 سال سابقه ، 40 هزار نفر در کشور مشمول این قانون می شوند که تاکنون 10 هزار نفر ثبت نام کردند که مستمری سه هزار نفر برقرار شد و بقیه ظرف مدت چند ماه آینده احکام بازنشستگی آنان صادر خواهد شد.
هنردوست گفت: 120 هزار خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) عضو این صندوق می باشند که با هماهنگی های بعمل آمده حق بیمه این افراد از طریق کمیته امداد پرداخت می شود.
وی اظهارداشت: همچنین 54 هزار نفر عضو سازمان بهزیستی در این صندوق بیمه شده اند که با هماهنگی های بعمل آمده هزینه حق بیمه این افراد را هم سازمان بهزیستی پرداخت می کند.
وی افزود: حق بیمه افراد بیمه شده در این صندوق 200 الی 400 هزار ریال به صورت ماهانه می باشد که پایین ترین رقم بیمه ای در کشور محسوب می شود.
هنردوست گفت: استان مازندران هم اکنون زیر 20 درصد از جامعه هدف خود را تحت پوشش بیمه کشاورزان و روستائیان قرار داده است که امیدواریم با برگزاری چنین جلساتی این رقم افزایش یابد.
461 هزار نفر در استان مازندران واجد شرایط بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند که تاکنو 75 هزار نفر زیر چتر این نوع بیمه قرار گرفته اند.
نشست بخشداران استان مازندران صبح امروز یکشنبه در مجتمع بانک کشاورزی بابلسر آغاز و تا عصر امروز با هدف اجرای سیاست های بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ادامه دارد.
خبرنگار: فریبرز سیفی**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
7343/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.