معاون عمرانی استانداری مازندران گفت:شهرداری های استان مکلف به تدوین و ارائه طرح جامع مدیریت آبهای سطحی هستند.

به  گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ؛علی نبیان در جلسه مدیریت بحران که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، اظهار داشت: : آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است و همه دستگاههای اجرایی می بایست از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی کنند .

وی با اشاره به بارندگی اخیر و جاری شدن سیلاب در غرب مازندران ،میزان بارندگی شهرستان رامسر را بیش از 400 میلیمتر اعلام کرد و افزود: اگر تمهیدات لازم برای مهار آب در فصل بارش انجام نگیرد منجر به چالش و خسارت جبران نشدنی می شود.

معاون عمرانی استانداری مازندران ،لایروبی نهرها و جمع آوری سرشاخه ها در مسیر سیلاب را از الزامات دانست و گفت:ضرورت دارد تا فرمانداران طول مسیر رودخانه ها و میزان حجم سرشاخه ها و تنه های درخت محورهایی که نیاز به شناسایی دارند در دستور کار خود قرار دهند.

وی گفت:چوب ها و سرشاخه هایی که در مسیر پل ها و رودخانه ها قرار دارند منابع طبیعی مرکز و غرب استان اقدام به پاکسازی کنند یا اینکه فرمانداران جمع آوری آن را در دستور کار خود قرار دهند.

نبیان با تاکید بر طرح جمع آوری آبهای سطحی افزود :شهرداران مکلف به ارائه این طرح با هماهنگی آب منطقه ای هستند.

وی به منظور پیشگیری و مقابله با بحران و حوادث احتمالی در ادامه به تسریع در جمع آوری تنه درختان و سرشاخه ها در مسیر سدها و رودخانه ها توسط دستگاه های مربوطه تاکید کرد.

نبیان گفت: اصل پیشگیری یکی از اصول مهم و اولیه کنترل و جلوگیری از خسارات ناشی از بحران است که باید در دستور کار ادارات قرار گیرد.

وی با اشاره به آتش سوزی میانکاله افزود:در جهت پیشگیری از حوادث احتمالی آتش سوزی، 2 دستگاه ماشین اطفای حریق  برای پیشگیری از حوادث احتمالی در این منطقه جانمایی شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.