علی پیرفلک روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارزش کالاهای کشف شده را 205 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی افزود : برای این قاچاقچیان یک هزار و 200 پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی به عنوان متولی برخورد با جرایم اقتصادی ارسال شده است.
به گفته پیرفلک ، آمار دستگیری قاچاقچیان کالا و ارز و پرونده های ارجاعی به تعزیرات حکومتی در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 30 درصد بیشتر شده است.
** رشد 39 درصدی کشفیات کالای قاچاق
مشاور استاندار مازندران گفت که کشف کالاهای قاچاق در این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 39 درصد افزایش دارد .
پیرفلک جدی تر شدن برخورد با قاچاقچیان و قرارگیری کالاهای فاقد مجوز واردات به فهرست کالاهای قاچاق را دلیل اصلی این افزایش اعلام کرد.
وی از لوازم بهداشتی و آرایشی ، تلفن همراه و سیگار به عنوان مهم ترین کالاهای قاچاق کشف شده در مازندران نام برد و افزود : در نیمه نخست سال جاری افزون بر نیم میلیون نخ سیگار قاچاق خارجی در مازندران کشف و معدوم شد.
پیرفلک ارزش تقریبی این مقدار سیگار را افزون بر 53 میلیارد ریال اعلام کرد.
** ادامه ممنوعیت ورود و توزیع برنج خارجی در مازندران تا پایان آذر
دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز مازندران همچنین گفت که طبق دستورالعمل استانی ورود و توزیع برنج خارجی در تمام 22 شهرستان این خطه شمال کشور ممنوع است و طبق این دستورالعمل مصوب کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان، کشف برنج خارجی در بنکداری به معنای کالای قاچاق بوده و توقیف می شود و فروشندگان نیز برای برخورد قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی می شوند.
وی اجرای این طرح را تا پایان آذر ماه سال 96 اعلام کرد.
مازندران به دلیل سفر افزون بر 40 میلیون نفر شب مسافر و گردشگر در سال و قرارگیری در کریدور غرب به شرق ، یکی از بار اندازهای کالاهای قاچاق در کشور محسوب می شود.
پارسال افزون بر 500 میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان کشف شد که تلفن همراه بیشترین کالای قاچاق توقیفی را به خود اختصاص داده بود.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.