به گزارش خبرنگار ایرنا ، عزداران حسینی در نقاط مختلف مازندران با حضور در مساجد و حسینه ها و مسیرهای منتهی به اماکن زیارتی در غم از دست دادن سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یارانش به سوگ نشستند و با حضرت زینب (س) و قافله اسرای کربلا همدردی کردند.
عزداران و هیات های حسینی بویژه کودکان و نوجوانان به صورت دسته های سینه زنی با در دست داشتن شمع در مراسم شام غریبان امام حسین (ع) و فرزندانش شرکت کردند.
هیات های عزدار در طول مسیرهای منتهی به مساجد و حسینیه ها و گلزارهای شهدا به مرثیه خوانی و نوحه گری در رثای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و فرزندان و اصحاب ایشان پرداخته و در وقایعی که شب یازدهم محرم سال 61 هجری قمری گذشت، با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هم ناله شدند.
در بیشتر مناطق استان ، بازسازی به آتش کشیدن نمادین خیمه‌های اهل بیت امام حسین (ع) و به اسارت گرفتن آنان به دست لشکر یزید انجام شد و سوگواران حسینی پس از آن با برگزاری مراسم شام غریبان اشک ماتم ریختند.
دوستداران خاندان پیامبر (ص) که امروز در سوگ شهادت سرور آزادگان جهان فریاد 'واحسینا' سرداده بودند، امشب هم پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با زینب کبری(س) عقیله بنی هاشم که پس از شهادت برادر در دشت نینوا مسئولیت مهم پیام رسانی کربلا را بر عهده گرفت ، هم ناله شدند .
عزاداران با روشن کردن شمع و ادای نذر ، عشق و ارادت خالصانه خود را به سرور آزادگان جهان ابراز کردند.
آیین های ویژه عاشورای حسینی نیز در بیشتر مناطق مازندران برگزار و به هنگام اقامه اذان ظهر، عزاداران حسینی به یاد بزرگ پرچمدار دین و سالار شهیدان، نماز ظهرعاشورا را به جماعت اقامه کردند.
خبرنگار: مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.