به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمدرضا رضایی کوچی روز چهارشنبه در بازدید از شبکه راههای استان مازندران در جمع خبرنگاران افزود : مجلس به دنبال تشکیل شورای عالی حمل و نقل به ریاست رئیس جمهوری و یا معاون اول است تا بتواند وظیفه ایمن سازی جاده ها را با یک ساز و کار متمرکز تبیین و پیگیری کند.
وی ادامه داد : یکی از مشکلات اصلی نبود یا آسیب پذیری ایمنی در جاده ها و فرایند حمل و نقل که با افزایش تلفات انسانی همراه می شود ، ناشی از کم کاری دستگاههای مرتبط در انجام وظایف محوله و ایمن سازی جاده ها و یا حتی پراکندگی وظایف میان دستگاههای مختلف است .
رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت : اگر چه تلفات انسانی در جاده های کشور در دوره دولت تدبیر و امید 25 درصد کاهش یافت ، ولی همچنان آمار تلفات بالاست.
رضایی با اشاره به کشته شدن حدود 16 هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی در سال 95 ، گفت : حدود 50 هزار نفر هم در این حوادث مصدوم شدند که آمار بسیار بالائی است.
وی با اعلام این که پائین بودن کیفیت خودروها و ضعف فرهنگ رانندگی علت اصلی تصادفات و تلفات ناشی از آن در کشور است ،
افزود : پیش بینی می شود با وضعیت فعلی و روند رو به رشد تعداد خودروها در جاده های کشور ، در سنوات آینده شاهد افزایش تلفات انسانی ناشی از تصادفات جاده ای خواهیم بود .
این نماینده مجلس گفت : ما با تشکیل شورای عالی ایمنی و حمل و نقل متشکل از نمایندگان مجلس ، اعضای دولت و سایر دستگاهها ، به دنبال کمک به توسعه زیرساخت در حوزه حمل و نقل و راه هستیم .
وی همچنین از دولت خواست هرچه سرع تر لایحه ایمنی راهها و حمل و نقل را تقدیم مجلس شوراس اسلامی کند .
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به همراه تعدادی از اعضای این کمیسیون و یکی معاونان وزیر راه و شهرسازی امروز به مازندران سفر کردند تا از شبکه راههای این استان بازدید کنند.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.