دانشگاه پیام نور مرکز تنکابن در سال 1373 فعالیت خود را آغاز نمود و در همان ابتدای کار به دلیل نداشتن فضای آموزشی مستقل ، کلاس های آن در مدارس شهرستان برپا می شد تا اینکه پس از گذشت چند سال مدرسه ای بلااستفاده در روستای کبودکلایه به این دانشگاه واگذار شد و تا سال 94 فعالیت آموزشی خود را در این مکان ادامه داد اما به دلیل برخی مشکلاتی را که مکان جدید برای دانشجویان بویژه در رفت و آمد آنها ایجاد کرده بود ، تصمیم گرفته شد تا بعد از 21 سال ساختمانی برای این دانشگاه احداث شود.
پس از بررسی های صورت گرفته در نهایت زمینی به مساحت 6 هزار و 250 متر در مسیر حدفاصل تنکابن به خرم آباد در سال 80 خریداری شد و مطالعات اولیه آن تا سال 83 به طول انجامید تا اینکه سرانجام کلنگ آن در سال 84 به زمین زده شد و مقرر شد ساختمانی در 4 طبقه با زیر بنای یک هزار متر در هر طبقه ساخته شود.
این ساختمان با دو پیمانکار به مرحله نازک کاری رسید و پس از آن پیمانکار سوم در اواخر سال 89 این پروژه را تحویل گرفت و در اوایل سال 90 کار خود را آغاز نمود که در همان ابتدای کار با افزایش ناگهانی قیمت دلار و متعاقب آن افزایش سه برابری قیمت مصالح ساختمانی مواجه گردید و همین مسئله سبب شد تا پیمانکار نتواند به تعهدات خود عمل نماید.
در این میان ناگهان بحث مقاوم نبودن ساختمان احداث شده مطرح گردید و ریاست وقت دانشگاه پیام نور مازندران نیز آن را تایید نمود و پس از نامه نگاری های مختلف این موضوع به سازمان مرکزی کشیده شد و همین مسئله باعث اختلاف بین پیمانکار و دانشگاه پیام نور گردید.
در سال 91 پیمانکار پروژه با طرح شکایتی مبنی بر اینکه نقشه ها را به موقع تحویل نگرفته است و ساختمان از استحکام لازم برخوردار نیست ، کار احداث ساختمان دانشگاه را متوقف نمود و از تعهدات خودش شانه خالی کرد.
پس از گذشت 4 سال از طرح این شکایت در مراجع قضایی سرانجام در خرداد ماه 95 دادگاه رای به نفع دانشگاه پیام نور داد و پیمانکار را مقصر اعلام نمود و همین موضوع سبب حذف پیمانکار از این پروژه شد.
پس از صدور رای ، بار دیگر مناقصه برای اتمام این پروژه برگزار گردید و در این میان نقشه ها بروز گردید که سه ماه به طول انجامید.
در این مدت تلاش شد تا پیمانکاری از این منطقه برای پروژه در مناقصه شرکت کند اما شرط دانشگاه پیام نور بر این بود که پیمانکار باید از رتبه (گرید) یک تا 4 باشد که متاسفانه پیمانکاران منطقه همگی گرید پنج داشتند.
با برنده شدن یکی از شرکت های حاضر در مناقصه ، این پروژه از بهمن 95 تحویل پیمانکار جدید شد.
رییس دانشگاه پیام نور مرکز تنکابن با تایید این موضوع به خبرنگار ایرنا گفت : مهمترین مشکل این پروژه بحث استحکام بنا بود و قرار بود نخست تکلیف مقاوم سازی مشخص شود و سپس مناقصه برگزار گردد که با پیگیری های صورت گرفته ابتدا مناقصه برگزار شد تا در حین کار مطالعات مقاوم سازی انجام گیرد.
ابوذر مرادی افزود : یک شرکت که در حوزه مقاوم سازی با رتبه یک در کشور فعالیت می کرد مامور بررسی این موضوع شد که سرانجام پس از گرفتن چند اشکال فنی دوباره نقشه های مقاوم سازی طراحی و تهیه گردید.
وی با بیان اینکه در تیرماه سال جاری دستور بلا مانع بودن احداث این ساختمان صادر گردید ، اظهار داشت : باید موضوع مقاوم سازی برای همیشه از پرونده این ساختمان پاک می شد تا روند اجرایی آن شتاب بیشتری به خود گیرد.
به گفته مرادی ، در سال جدید اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان برای پروژه و 150 میلیون تومان برای محوطه سازی در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد : طبق قرارداد پیمانکار موظف است تا در اسفند ماه 96 این پروژه را تحویل دهد اما امیدو.اریم در تابستان 97 ساختمان جدید دانشگاه پیام نور تنکابن به بهره برداری برسد.
فرماندار ویژه شهرستان تنکابن نیز بر اتمام هر چه سریعتر این پروژه تاکید کرد و گفت : این پروژه به دلیل آنکه از ابتدا به صورت فاز بندی شده اجرا نشد و مشکلاتی نیز در بحث استحکام بنا داشت ، متوقف شده بود که خوشبختانه تاییدیه ها صادر و دستور العمل های آن ابلاغ گردید و بار دیگر روند احداث آن از سر گرفته شد.
سید امیر حسینی جو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید دولت تدبیر و امید را اتمام پروژه های نیمه تمام برشمرد و افزود : در این شهرستان چندین پروژه نیمه تمام بلاتکلیف از قبیل بیمارستان 160 تختخوابی ، رینگ شهری نشتارود ، پل چهارم چشمه کیله ، خانه کشتی وجود دارد که باید همچون ساختمان دانشگاه پیام نور تعیین وضعیت شود.
وی ظرفیت دانشگاه پیام نور تنکابن را حدود 2 هزار دانشجو دانست و اظهار داشت : با افتتاح این پروژه و جذب دانشجوی بیشتر شاهد تحول چشمگیر در این منطقه خواهیم بود.
شهرستان 162 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
خبرنگار: علیرضا پورعلم ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
/1602/7513/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.