به گزارش خبرنگار ایرنا ، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران در این همایش گفت : بی احساسی و بی مسئولیتی در مقولات مختلف امر به معروف و نهی از منکر بویژه حجاب ، مهمترین منکر در جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام احمد‌رضا پورخاقان اضافه کرد : باید با مفاسد و دهن کجی های آشکار بشدت برخورد کنیم و بی حجابی در جامعه یکی از مفاسد های اجتماعی آشکار است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از زنان شاغل در بخش پذیرش و حسابداری های رستوران ها و فروشگاهها در بدترین وضعیت پوشش و آرایش به جامعه خدمات می دهند ، ادامه داد : این گونه بد حجابی منکر آشکار است که باید با آن برخورد کرد.
معاون دستگاههای نظامی و قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران نیز در این همایش گفت که به اندازه کافی بخشنامه ، دستورالعمل و قوانین مختلف را در اختیار داریم اما درعمل که باید حسینی باشیم ،ضعیف هستیم.
حجت اسلام قدرت الله علیزاده افزود : امام حسین ( ع) در مورد امر به معروف خطبه های کمی داشته است و بیشتر عمل می کرد و ما که امام حسین را رهبر و پیشوا خود می خوانیم ،باید عمل به امر به معروف ایشان را عملیاتی کنیم.
وی بر لزوم ایجاد انسجام نیروهای مسلح از جمله سپاه ، ارتش ، نیروی انتظامی و تشکیلان قضایی در عملیاتی کردن معروف ها و جلوگیری از منکر ها تاکید کرد و گفت : تعامل معاونت پیشگیری قوه قضائیه با نیروهای مسلح برای ساماندهی تفرجگاههای استان مازندران بویژه سواحل دریای خزر ضروری است.
او ادامه داد : تشکیل دفاتر قضایی برای حمایت از نیروهای امر به معروف و نهی از منکر که فعالیت آنان در جامعه امروز ما نیش دارد، ضروری است.
علیزاده با اشاره به اینکه تهیه مقالات و ساماندهی و انتشار نهی از منکر را باید بیشتر کنیم ، اظهار داشت: بهره گیری از هنر رسانه ای و فناوری امر به معروف و نهی از منکر نیز ضروری است.
وی از امام حسین( ع) به عنوان بزرگ ترین مجسمه معروف در اسلام نام برد و گفت : رکن اساسی نهضت امام حسین ( ع) ' هیهات منا الذله' است.
او دامنه امر به معروف و نهی از منکر را وسیع دانست و توضیح داد: ظاهر نظام جمهوری اسلامی باید حفظ شود و چهره غیور ملت اسلامی باید به درستی تبلیغ شود ، چرا که نظام جمهوری اسلامی معروف و امر آن لازم است.
علیزاده خطاب به مسئولان و دست اندرکاران ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران خاطر نشان کرد: ظاهر جامعه اسلامی در اختیار نیروهای امر به معروف و نهی از منکر است و مومنی که دین ندارد ،خدا از ایشان غضبناک است و مومنی که امر به معروف نکند دین ندارد.
وی افزود : حجاب مقوله مهمی در معروف است و به رغم همه فداکاری های نیروی انتظامی اما هنوز در حجاب دچار مشکلات جدی هستیم.
او با اظهار این که امکاناتی که در اختیار نیروی انتظامی و نیروی های مسلح است ، در اختیار روحانیون نیست ، با ذکر چند نمونه از مصادیق بی حجابی گفت : بی حجابی که در حال رانندگی است ، باید با برخورد جدی نیروی انتظامی مواجه شود .
وی افزود : سگ گردانی زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست و این موضوع در کنار بی حجابی در ساحل دریای خزر ملت مومن نظام جمهوری اسلامی را آزار می دهد.
علیزاده با طرح این سئوال که چگونه لباس ها و پوشاک غیر اسلامی وارد بازار جمهوری اسلامی می شود ، گفت : این گونه پوشش زنان و مردان همان لباس هایی است که دشمنان ما در انتظار آن بودند.
وی افزود : واحد اماکن نیروی انتظامی باید به درستی ورود پیدا کند.
جانشین ستاد امر به معروف استان مازندران هم در این همایش گفت : وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دل دستگاه های فرهنگی و نظامی و انتظامی قرار دارد.
حمید نیک نژاد ، بی حجابی و زن آزاری را خطری جدی در گسترش آسیب های اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود : در کنار فرهنگ سازی هایی که در حال انجام است باید با منکر های آشکارا برخورد جدی شود.
وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی در جبهه های مختلف در حال بت شکنی است ، ادامه داد : تذکر لسانی در نهی از منکر بویژه بی حجابی ها و بی عفتی ها در تفرجگاهها و تفریح گاهها انجام می شود ، اما برخورد نیز لازم است.
او توضیح داد : گزارش های زیادی وجود دارد که برخی ها با بی حجابی و پوشش نامناسب که حتی تذکر و برخورد را نمی بینند ، فیلم گرفته و چنین تداعی می کنند که اجرای امر به معروف و نهی از منکر در ایران فقط جنبه سیاسی دارد و کسی مسئول نبوده و در اجرای ماموریت ها متزلزل هستند.
وی گفت: این در حالی است که باید با مفاسد اسلامی و دهن کجی های آشکار به شدت برخورد شود.
خبرنگار : سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.