فریدون امیریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : درجه بندی نانوائی های استان براساس شاخص هائی مانند وضعیت بهداشتی ، به کارگیری ماشین آلات استاندارد ، تجهیزات ، مساحت ، امکانات نگهداری آرد ، مهارت کارکنان در پخت نان و میزان رضایتمندی مشتریان صورت گرفته است .
طرح ملی ' نظام جامع درجه بندی خبازی ها ' را پژوهشکده غلات کشور و شرکت مادر بازرگانی دولتی تیر ماه سال گذشته برای اجرا به استان های کشور ابلاغ کرد و در مازندران این طرح به صورت کامل تاکنون اجرائی شده است.
دبیر طرح جامع درجه بندی خبازی های مازندران گفت که این طرح با همراهی نهادهای وابسته از جمله استانداری ، سازمان صنعت ، معدن و تجارت ، فرمانداری ها ، دانشگاه علوم پزشکی و اتحادیه خبازان به اجرا گذاشته شد.
وی افزود : با اجرای این طرح ، 23 درصد نانوایی های مازندران درجه 2 ، 51 درصد درجه سه و 24 درصد هم درجه چهار شدند.
** ارتقاء رتبه در یک دوره پنج ساله
امیریان از آغاز اجرای طرح ارتقاء رتبه نانوائی های استان خبر داد و گفت که به جز نانوائی های درجه یک ، بقیه نانوایی های استان باید بر اساس شاخص های تعریف شده در یک دوره پنج ساله رتبه خود را ارتقاء دهند.
وی رضایتمندی مشتریان و کاهش ضایعات نان را از نتایج ارتقاء رتبه نانوائی ها برشمرد.
دبیر طرح نظام جامع درجه بندی خبازی های مازندران گفت که برای تشویق نانوائی ها به ارتقاء رتبه و افزایش کیفیت پخت نان ، طرح تشویقی تدوین شده است.
وی افزود : در این طرح که باید به تائید استاندار به عنوان رئیس کارگروه آرد و نان برسد ، پیش بینی شده است که نرخ گذاری نان و سهمیه آرد خبازی ها بر اساس رتبه آنها انجام شود.
امیریان ابراز امیدواری کرد که با موافقت استاندار و اجرایی شدن این طرح ، انگیزه و رقابت برای ارتقاء رتبه در نانوایی های مازندران ایجاد شود .
بر اساس آمار شرکت غله منطقه 2 کشور ، مازندران رتبه نخست را در مصرف آرد و سرانه نانوائی در کشور دارد.
در حالی که به طور میانگین در کشور به ازای هر یکهزار و 400 نفر یک نانوایی وجود دارد ، این رقم در مازندران به ازای هر 700 هزار نفر است.
هم اکنون 19 کارخانه آرد با ظرفیت 400 هزار تن تولید آرد در سال در مازندرن فعال است .
حدود 700 نانوایی در مازندران آزاد پز و بقیه دریافت کننده آرد یارانه ای هستند.
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.