به گزارش خبرنگار ایرنا ، ایرج حریرچی روز سه شنبه در آئین معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، دلیل بازنگری را افزایش انتظارات مردم و مسایل مرتبط با تامین مالی برای طرح تحول نظام سلامت اعلام کرد.
وی افزود : با بازنگری در طرح نظام سلامت ، به دنبال ارتقاء کیفی خدمات درمانی به مردم در مراکز درمانی هستیم.
قائم مقام وزیر بهداشت گفت : به طور یقین در این دولت نیز با قوت بیشتر برای خدمات رسانی به مردم این طرح را پیش می بریم.
حریرچی با تاکید بر این طرح تحول نظام سلامت بار اصلی هزینه درمانی را از دوش مردم برداشته است ، افزود : در دولت یازدهم حدود 26 درصد از هزینه های پرداختی مردم در حوزه درمانی نسبت به دولت های گذشته کاهش یافت.
طرح تحول نظام سلامت از اردیبهشت سال 93 با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم ، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و ارتقای کیفیت خدمات درمانی در کشور اجرایی شد.
کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های دولتی ، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم ، حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان های دولتی ، ارتقای کیفیت هتلینگ و ارتقای کیفیت خدمات در بیمارستان های دولتی ، برنامه ترویج زایمان طبیعی ، برنامه حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج و ایجاد اورژانس هوایی از اهداف طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم بوده است.
** ساخت 21 هزار تخت بیمارستانی در دولت یازدهم
قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه در دولت یازدهم 21 هزار تخت به مجموعه تخت های بیمارستانی کشور اضافه شد ، گفت : در حال حاضر نیز سه هزار تخت بیمارستانی آماده بهره برداری است.
وی با اعلام این که در چهار سال فعالیت دولت یازدهم به اندازه یک چهارم یکصد سال گذشته تخت برای بیمارستان های کشور ساخته و نصب شد ، تعداد تخت های بیمارستانی کشور را تا قبل از دولت یازدهم 80 هزار دستگاه اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این مراسم سید عباس موسوی به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران معرفی و از تلاش های دکتر قاسم جان بابایی در این سمت قدردانی شد.
جان بابائی به سمت معاون درمان وزیر بهداشت در دولت دوازدهم منصوب و از 2 هفته پیش در این وزارتخانه در تهران مستقر شد.
دکتر موسوی نیز پیش از این ریاست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود را بر عهده داشت .
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.